Nieuwe damboeken

Andrew Tjon A Ong

Re: Nieuwe damboeken

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Nov 03, 2020 22:14

Image
Image
Image
Dit boek is exclusief te koop in de Damboekshop: https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Andrew Tjon A Ong

Nieuwe damboeken: 802 Openingscombinaties

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Nov 26, 2020 20:30

802 Opening combinations
Ewgeni Kondrachenko

Image
Prachtig boek met maar liefst 802 openingscombinaties
1e druk, 2020
222 pagina's en de prijs is € 13 in de Damboekshop
Te koop https://marktplaza.nl/802-opening-combinations-93856289

“Opening combinations” by Evgenii Kondrachenko. 802 combinations at the beginning of the game. Unique collection. Each with begging moves and diagram
222 pages, softcover.
For sale @ https://marktplaza.nl/802-opening-combinations-93856289

Image
Image
Image

Te verkrijgen in de Damboekshop: https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Andrew Tjon A Ong

Re: Nieuwe damboeken

Post by Andrew Tjon A Ong » Sun Jan 10, 2021 21:35

Image

Zevende hemel duel (7x7 standjes)
S.Yu. Ustyanov

Korte omschrijving: Meer dan 1.000 diagrammen met combinaties in 7x7 standen.
Goed om de rekenvaardigheid te oefenen. 168 pagina's, gebonden en hard cover!
Short description: More than 1,000 diagrams with combinations in 7x7 positions.
Good to practice calculation skills. 168 pages, bound and hard cover!
For sale in the Damboekshop: € 15,--

Uitgebreide beschrijving Seventh Heaven duel:

Boek "The Seventh Heaven of the Duel", auteur S.Yu. Ustyanov.
Het boek begint met een proloog, waarin de auteur in het bijzonder het volgende zegt:
“Beste lezers, ze zijn ook oplossers, dit boek is opgedragen aan de enorme ruimte van honderdcellige miniaturen. Het enige en onwankelbare verschil met andere werken hier is de vereiste voor de bruikbaarheid van damborddiagrammen ...
De auteur bekommerde zich vooral om de belangen van beoefenaars, in een poging de losbandige schoonheid en kennis van beginners te combineren ... "

Samenvatting:

Proloog.
Deel I. Woede en helderheid van tactiek: combinaties, in de finale waarvan één wit gekrast blijft, drievoudige meerderheid, “Turkse” slag.
Deel II. Spelstrategie: forceren, gelijkspel.
Deel III. De klassiekers van de toekomst: natuur, 1x1 oppositie, klassieke finales, kruispunt, buitenpost, F. Embden's zelfbelasting, tetanus, vergrendeling.
Deel IV. Neurochirurgie van eindspeloperaties: constructie van loops, studiemanoeuvres met deelname van eenvoudige zwart-wit dammen, complexe studiemanoeuvres in aanwezigheid van zwarte en witte koninginnen.
Deel V. Praktisch optimisme - fantasie: contra-manoeuvres, mechanismen in twee varianten, een zwarte schijf op het pre-dam-veld, miniaturen gemaakt in co-auteurschap.

Epiloog.

Het boek bevat 1111 miniaturen gemaakt door de auteur. In de overgrote meerderheid van de gepresenteerde posities zijn 7 schijven van elke kant betrokken bij de oorspronkelijke opstelling.
Het boek "The Seventh Heaven of the Duel" is een unieke verzameling miniaturen. Fascinerende en nuttige ideeën voor praktisch spelen - voor alle fans van dammen op de 100 velden.

Image
Image
Image

Verkrijgbaar in de Damboekshop en kost € 15 euro

henk stoop

Werkboeken Alexey Chizhov

Post by henk stoop » Wed Jan 20, 2021 16:47

In 2014 bracht veelvoudig wereldkampioen Alexey Chizhov zijn werkboek (Введение в международные шашки) voor de jeugd en beginnende dammers uit in het Russisch. In 2016 volgde de Poolse vertaling (Wprowadzenie do warcabów stupolowych), met inleidingen ook in het Engels en Russisch. Het boek is inmiddels ook uitgegeven in het Japans. Nu is er een volledige Engels-talige versie, uitgegeven door damboeken.nl.

Het boek is dit keer opgesplitst in twee afzonderlijke werkboeken. De eerste met opgaven van 3 zetten diep en de 2e met opgaven van 4 zetten diep.
In beide boeken staan ruim 500 opgaven, zowel combinaties als eindspelen. Alles netjes gerangschikt per onderwerp.
Overigens bevatten de boeken weinig tekst, het zijn vooral doeboeken, geen leesboeken.
Door uitgave op A4-formaat en geniet kon de prijs laag worden gehouden. Die is slechts 5 euro per boek. Voor jeugdclubs is kwantum korting mogelijk.

Bestellen kan via een email naar damboek@xs4all.nl
omslag 3 moves klein.jpg
omslag 3 moves klein.jpg (162.27 KiB) Viewed 719 times
omslag 4 moves klein.jpg
omslag 4 moves klein.jpg (158.85 KiB) Viewed 719 times

Andrew Tjon A Ong

Pieter Hildering Van armoede naar rijkdom

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Jan 25, 2021 01:52

Image
Image

Pieter Hildering Van armoede naar rijkdom
Sarah Vermoolen

‘Wat heb je aan geld als je het niet kunt delen?’ Pieter Hildering (geboren 22-01-1957 in Assendelft, gestorven 13-01-2018 Krommenie) was een bijzonder man. Hij richtte Hiltex Technische Weefsels op, waarmee hij succesvol zakendeed in tientallen landen. In 2013 kreeg hij de Zaanse Ondernemersprijs. Zijn rijkdom deelde hij. Zo steunde hij diverse sporten, projecten en mensen in de Zaanstreek. Ter nagedachtenis aan zijn bijzondere inzet als Zaanse weldoener verscheen 29 december 2020 het boek 'Pieter Hildering, Van armoede naar rijkdom'. Vanwege corona is een officiële boekpresentatie niet mogelijk. Wel maakte gitarist Ruben Hoeke speciaal muziek voor de video en schreef stadsdichter Ellis van Atten een gedicht. Zijn vrouw Miranda Hildering-Winter, Tim Bakker van de korfbalclub KZ, de Zaanse geluksprofessor Patrick van Hees en voormalig wethouder Jeroen Olthof vertellen wat hij heeft betekend voor de Zaanstreek.

Image
Image

Bron Facebookgroep "Draughts Book Collectors"

Draughts Book Collectors
Vandaag, vrijdag 22 januari 2021 zou Pieter Hildering 64 jaar geworden zijn. Drie jaar geleden overleed Pieter, na een heftige ziekteperiode in het bijzijn van zijn familie. Onlangs is er een boek over zijn leven verschenen. Dat was een mooi eerbetoon aan Pieter, en dat heeft hij verdiend. Pieter was een uniek persoon en is voor de damsport zeer belangrijk geweest. Daarom willen we hier met deze hommage aan Pieter ook even stil blijven staan, als waardering en uit respect voor deze dammer, en vriend.

Pieter Hildering: Wat heb je aan geld, als je het niet kunt delen?
Een mooie uitspraak van Pieter! Dat delen heeft hij zijn hele leven gedaan. Ik heb Pieter voor het eerst meegemaakt mee gemaakt in de Kwartfinales van Nederland, die in Amsterdam gehouden werden. Ik was in 1983 voor het eerst kampioen van Utrecht geworden en mocht meedoen aan de Kwartfinales van Nederland. Pieter kwam heel laat achter het bord zitten en begon meteen in hoog tempo zijn zetten af vuren. Ik liet me gewoon afbluffen en kwam slecht te staan. In plaats van zijn goede stand, met groot voordeel, rustig uit te spelen, nam hij heel voorbarig een doorbraak. In de haast had hij niet gezien, dat er een damcombinatie na kwam. Pieter schrok zich rot, maar wist nog wel mijn dam met schijfverlies af te nemen. Hoewel de stand na de schijfwinst voor mij, onduidelijk was, kreeg ik op een gegeven moment de gelegenheid, mede door het snelle spel van Pieter, om de partij uit te maken. Ik zag het echter niet en de partij kabbelde naar remise. Pieter offerde zich ten koste van twee schijven sneller naar dam dan ik, en hoewel de stand geheel in evenwicht was, ging ik in de fout en gaf zwaar teleurgesteld op. Pieter was er erg blij mee en heeft er zijn hele leven plezier van gehad. Ruim dertig jaar lang, dat ik Pieter gekend heb moest ik het nog vaak aanhoren, dat hij een positieve score tegen mij had, want we hebben daarna nooit meer tegen elkaar hoeven te spelen. Pieter speelde zelf weinig of geen persoonlijke toernooien, maar bleef altijd heel actief met het dammen.

Hij werd één van de belangrijkste sponsors in de damwereld. Met zijn club Hiltex, waar hij hoofdsponsor van was, heeft hij diverse landskampioentitels mee gewonnen. Ook heeft hij het toernooi Goes, Hiltex Zeeland Open een aantal jaren gesponsord en was vice president van de werelddambond, om zich een paar jaar later teleurgesteld uit terug te trekken. Hij werd niet door iedereen even goed begrepen, bij zijn harde werk bij de werelddambond. Hij bleef zich echter heel veel inzetten voor de promotie van de damsport. Ik heb al die tijd goed contact met hem onderhouden. Wat vrijwel niemand wist, zelfs zijn eigen familie niet, was, dat hij ook mijn toernooi in Thailand het Thailand Open gesponsord heeft! Pieter had mij altijd verzocht, om het geheim te houden, omdat hij bang was, dat er nog meer toernooiorganisatoren op zijn stoep zouden staan, als bekend werd, dat hij zelfs een toernooi in Thailand sponsorde. Ook heeft hij mij heel veel ouder dammateriaal geschonken, dat ik kon gebruiken voor Thailand en eventueel andere toernooien, die ik organiseerde. Een hele autolading vol met houten damborden, schijven en klokken, die bij de clubs waar hij lid van was geweest, afgeschreven waren. Heden ten dage maak ik nog steeds dankbaar gebruik van al deze materialen. Het is een mooi voorbeeld van Pieter, dat hij zijn woorden heeft waargemaakt.

Daarom ben ik erg blij, dat er nu een boek is verschenen over zijn unieke leven. Hij was ook een uniek mens en waard, om op deze wijze geëerd en herinnerd te worden. Het boek is eind december 2020 uitgekomen en een paar dagen daarna was de hele uitgave al uitverkocht!! Pieter zou er heel trots op zijn geweest! Ik hoop en verwacht, dat de 2edruk niet lang op zich zal laten wachten. Het zal dan waarschijnlijk ook te koop zijn in de Damboekshop. Het boek telt 200 pagina’s en is geschreven door Sarah Vermoolen en bestaat uit verhalen en anekdotes van familie en vrienden van Pieter en is gelardeerd met prachtige foto’s! Gelukkig heb ik van de familie een exemplaar van dit prachtige boek mogen ontvangen. Ik heb er met volle teugen van genoten. Een aanrader! Pieter bedankt!!
Andrew

Image
Image

Hoewel het boek Pieter Hildering Van armoede naar rijkdom officieel is uitverkocht, heeft de familie Hildering hun eigen voorraad van dit prachtige boek beschikbaar gesteld aan Damboekshop. Exclusief in de Damboekshop is dit boek nog te koop en kost € 15 euro. Het boek telt 200 pagina’s en is luxe uitgevoerd in hard cover! Stuur maar een mailtje naar koopmail@yahoo.com of tjonaong@gmail.com om het boek te bestellen.
Link naar de Damboekshop:
https://marktplaza.nl/pieter-hildering- ... m-93916792

Image
Image
Image

Post Reply