Omdat een belangrijk onderwerp niet direct in het oog sprong en wat verstopt dreigde te raken in de draad 'Bestuursbeleid' ben ik zo vrij om deze nieuwe draad aan te maken.
Er is door mij een programma ontwikkeld waarmee je video-instructiefilmpjes kan maken en op bv. YouTube kunt zetten. Velen kennen als denksporter ongetwijfeld de vele schaakfilmpjes. Welnu, dat kan nu ook voor het dammen worden gerealiseerd.
Zie als realtime voorbeeld (kijk ook maar eens fullscreen) :
http://www.youtube.com/watch?v=jJdSW7SgDEY&fmt=18
Omdat het idee, programma nog nieuw is zal ik eerst m.b.v. video's op youtube wat van de mogelijkheden laten zien.
Ik wil vandaag nog tientallen video's gaan maken, alleen maar om te laten zien hoe makkelijk het is en hoe snel het kan.
Ook zal ik enkele introfilmpjes maken en wat geluid/muziek toevoegen.
Met deze software is het nu mogelijk om honderden video's in no time te maken. Als je telkens versies aanmaakt in het nederlands, engels en eentje zonder commentaar, kun je daarna de boel opsturen naar bv. China. Hier kan iemand dan, met het engels als voorbeeld, zijn eigen versie in het chinees gaan maken.
Het zou ideaal zijn als deze software in handen zou kunnen komen van mensen met al heel veel trainingservaring op damgebied. Die weten wel wat ze ermee kunnen doen. Wellicht zal dit een ander ook gaan stimuleren, nu deze tool er is, om ook eens de handen uit de mouw te steken.
Het is net vers van de pers en het doet mij goed dat ik de eerste positieve reactie van een damfanaticus al binnen heb !