World Draughts Forum

It is currently Sat Oct 21, 2017 10:39

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Tue Jul 10, 2012 15:54 

Ik kreeg de volgende email:

The Lisabi Draughts Club Nigeria requesting for the official invitation letter and accommodation reservation for participating in your event,with Training Camp, if you can send us the official invitation letter on names.
Why you refused to reply us?
We are responsible for the return flight ticket,accommodation fee,entry fee and other expenses regarding the event, if you can send us the official invitation letter on names through this e-mail scan attachment for our participation.
I will send you the names of the Participants, Date of Birth and Passport Number information to you for the invitation letter and accommodation reservation for participation.
Thanks for the co-operation and support.
Hope to hear from you soon.

Regards,
Wale Ajayi
Secretary General
EMAIL: lisabisports@yahoo.com

Van facebook vernam ik dat Martijn de Jong en Theo Dijkstra die ook hebben gehad. Na mijn antwoord krijg ik een vervolgmail met het verzoek voor een uitnodiging voor 6 dammers en een official. Nu heb ik nog nooit van dammers uit Nigeria gehoord, maar wel van scam mails daarvandaan. Googlen op de verschillende namen uit de mails maakt mij niet veel wijzer, maar wijst voorlopig ook niet op fraude. Heeft iemand inmiddels ervaring of meer info over deze club?

PostPosted: Tue Jul 10, 2012 16:13 

Ik heb met Den Haag Open enkele malen meegemaakt dat spelers of federaties invitaties vroegen voor bekende en een enkele onbekende speler of coach, die vervolgens niet speelden/kwamen, maar wellicht wel zo in Europa kwamen.
Nigeria is als federatie onbekend. Er heeft een speler Ide Mounkaila , recentelijk meegespeeld aan het kampioenschap van Afrika.
Ben van plan om in dit soort gevallen eerst inschrijfgeld te vragen voordat ik in beweging kom. Helaas heeft Nijmegen niet veel tijd en is een mooie testcase voor andere toernooien.
Je kunt op facebook info vragen aan belangrijke Afrikanen.

PostPosted: Tue Jul 10, 2012 19:01 

Brunssum heeft dezelfde aanvraag ook gekregen met de vraag naar uitnodiging en reservering van onderkomen.
Ook wij zijn zeer benieuwd of iemand ons meer kan vertellen over deze mensen.
Het zou natuurlijk heel leuk zijn als we nieuwe dammers mogen verwelkomen maar ik heb sterk de indruk dat het helemaal geen dammers zijn.

PostPosted: Tue Jul 10, 2012 19:54 

Vraag de beste man om een blitz partij te spelen op damserver of playok, weet je snel genoeg of het een dammer is ;)

PostPosted: Tue Jul 10, 2012 23:13 

Real name: Pascal Stil
Ik begrijp dat Nigeria een slechte naam heeft qua scam, maar zolang er enkel om een officiele uitnodiging gevraagd wordt denk ik dat het weinig kwaad kan om dat te sturen.
Nigeria is niet echt bekend als actief damland, maar het dammen is er niet veel minder populair dan in andere Afrikaanse landen die we wel op het internationaal toneel zien. Het niveau is misschien niet zo hoog als bij de Afrikaanse grootmeesters die we allemaal kennen, maar zolang ze niet om een voorschot in de kosten o.i.d. vragen zou ik zeggen stuur ze gewoon die uitnodiging.

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 09:51 

Blijkbaar gaan ze ook eendagstoernooien af, we hebben voor het Jubileumtoernooi op 25 augustus as. ook een mail van ze gekregen.

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 10:23 

Alex wrote:
Blijkbaar gaan ze ook eendagstoernooien af, we hebben voor het Jubileumtoernooi op 25 augustus as. ook een mail van ze gekregen.

Binnen 1 dag is het nu wel duidelijk. Mensenhandel. Kappen met die hap.
Goed idee van je Eric om het op het forum te zetten :!:

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 12:47 

Ik heb gevraagd wat hun niveau is, of ze al die toernooien willen spelen en wie hen sponsort. Ik kreeg het volgende antwoord:

Dear Sir,
Thanks you for the email.
My club based in Abeokuta Ogun Nigeria.
We have both Able and disabled players in our club.
Our Club affiliated to the Ogun State Sports Council.
We have beginner,intermediate and advanced players in our club .
Yes, we hope to play all of them if they can send us the official invitation letter for participation with accommodation reservation.
We are sponsor by the Ogun State Government, the official letter from the Ogun State Sports Council will forward to the Embassy for our visa issued to participate.
Thanks hope to received from you soon.

Ik denk dat ik ze maar gewoon een uitnodiging stuurt (accommodation reservation moeten ze zelf maar regelen). Dan laat ik de ambassade wel bepalen of ze het vertrouwen of niet.

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 14:10 

Eric Sanders wrote:
Ik heb gevraagd wat hun niveau is, of ze al die toernooien willen spelen en wie hen sponsort. Ik kreeg het volgende antwoord:

Dear Sir,
Thanks you for the email.
My club based in Abeokuta Ogun Nigeria.
We have both Able and disabled players in our club.
Our Club affiliated to the Ogun State Sports Council.
We have beginner,intermediate and advanced players in our club .
Yes, we hope to play all of them if they can send us the official invitation letter for participation with accommodation reservation.
We are sponsor by the Ogun State Government, the official letter from the Ogun State Sports Council will forward to the Embassy for our visa issued to participate.
Thanks hope to received from you soon.

Ik denk dat ik ze maar gewoon een uitnodiging stuurt (accommodation reservation moeten ze zelf maar regelen). Dan laat ik de ambassade wel bepalen of ze het vertrouwen of niet.

Ik zou ze in elk geval het inschrijfgeld vooruit laten betalen. Dat moeten de Nederlandse deelnemers toch ook doen?

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 14:29 

Eric van Dusseldorp wrote:
Ik zou ze in elk geval het inschrijfgeld vooruit laten betalen. Dat moeten de Nederlandse deelnemers toch ook doen?

Het inschrijfgeld laten betalen voor ik ze een uitnodiging stuur zou een beetje een reverse nigerian scam zijn. Ik verwacht niet dat die lui binnen elf dagen een visum, vliegtickets en accommodatie kunnen regelen, maar als ze dat wel lukt, mogen ze aan de poort betalen.

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 15:17 

Eric Sanders wrote:

Het inschrijfgeld laten betalen voor ik ze een uitnodiging stuur zou een beetje een reverse nigerian scam zijn. Ik verwacht niet dat die lui binnen elf dagen een visum, vliegtickets en accommodatie kunnen regelen, maar als ze dat wel lukt, mogen ze aan de poort betalen.

De kans blijft toch aanwezig dat ze op tijd visa, vliegtickets en accommodatie kunnen regelen en dan vervolgens niet aan de poort komen...
Dan heeft Nederland er weer een handvol illegalen bij.

Last edited by Eric van Dusseldorp on Wed Jul 11, 2012 15:24, edited 1 time in total.

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 15:20 

Eric Sanders wrote:

De kans blijft toch aanwezig dat ze op tijd visa, vliegtickets en accommodatie kunnen regelen en dan vervolgens niet aan de poort komen...
Dan heeft Nederland er weer handvol illegalen bij.

Zou het? De douane controleert ook nog of ze voldoende geld hebben om in hun levensonderhoud te voorzien, hebben we met THO een aantal jaar geleden meegemaakt, volgens mij ging het om Thomy Mbongo, die linea recta werd terug gestuurd, wij wilden/konden uiteraard niet garant staan.

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 15:28 

Geld lijkt me nog het minste probleem voor de Nigerianen. Velen van hen hebben vrienden die al in Nederland wonen.

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 15:46 

Eric Sanders wrote:

Dan heeft Nederland er weer een handvol illegalen bij.

Die kans bestaat zeker. Maar is dat een reden om geen uitnodiging te versturen, of mag ik er op vertrouwen dat de ambassade zijn werk goed doet en bij gerede twijfel geen visum verschaft?
Ik heb drie uitnodigingen aan Malinezen gestuurd. De ambassade controleerde bij mij en gaf vervolgens een visum aan de twee met een buitenlandse damhistorie, maar niet één aan de derde, die nog nooit in het buitenland gedamd heeft.

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 19:23 

Eric Sanders wrote:
Die kans bestaat zeker. Maar is dat een reden om geen uitnodiging te versturen, of mag ik er op vertrouwen dat de ambassade zijn werk goed doet en bij gerede twijfel geen visum verschaft?
Ik heb drie uitnodigingen aan Malinezen gestuurd. De ambassade controleerde bij mij en gaf vervolgens een visum aan de twee met een buitenlandse damhistorie, maar niet één aan de derde, die nog nooit in het buitenland gedamd heeft.

Als het aannemelijk is dat zij niet zullen komen om te dammen, dan bestaat het risico dat of de organisatie medeplichtig wordt gesteld aan wat zij dan maar ook wel van plan zijn.
Ik zou er dus nooit aan beginnen als je de speler niet kent en wanneer hij geen eerdere damtoernooien heeft gespeeld.

Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00