World Draughts Forum

It is currently Sun Oct 22, 2017 02:54

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Jun 21, 2010 13:10 

Real name: Alexander Presman
In news

o.a.
http://www.tempo.com.ph/news.php?aid=53668

Ex-journalist gunned down in Digos City
AARON RECUENCO

The victim of the reported recent attack on journalist in Digos City on Saturday is not a media practitioner, a local police commander clarified Monday.

While Nestor Bedolido indeed wrote some articles in the past, Senior Superintendent Ronald dela Rosa, director of the Davao del Sur Police, explained that it was already three years ago and his stories were published on a local government news letter.

“At the time of his death, said victim was not a practicing journalist." said dela Rosa.

The official said Bedolido appeared to be more of a businessman than a journalist, being the reported owner of Torecz Videoke Bar.

Earlier reports stated that Bedolido was a reporter for weekly Kastigador based in Digos City.

Bedolido was reported to be buying a cigarette on a store located at the corner of Rizal and Quezon Avenues in Digos City at around 8:30 a.m. when a lone gunman approached him and pumped six bullets on his body.

The gunman then casually walked away and was fetched by a motorcycle driven by his alleged cohort.

The National Union of Journalists of the Philippines (NUJP), on the other hand, immediately condemned the killing of Bedolido whom it said was a reporter of weekly Kastigador in Digos City.

“It is clear that government’s failure or, and we suspect this is more accurate, refusal to hold accountable those responsible for the killings – especially the masterminds – makes it equally guilty, an accomplice to the bloodbath that has made a mockery of all our claims to being a democracy,” the NUJP statement entitled Without Accountability, The Killings Will Never Stop read.

“Ending the killings of journalists and resolving past cases will be a litmus test of how seriously Benigno Aquino III considers his promise of good governance,” it added.

The NUJP said that Bedolido is the 140th journalist killed since 1986 and the 104th under the Arroyo administration.

Bedolido’s murder followed that of Ilocos Norte’s Jovelito Agustin of dzJC Aksyon Radyo in Laoag City, who was ambushed on his way home Wednesday and died while being treated at a hospital, and Davao Oriental’s Desiderio Camangyan of Mati-based Sunshine FM, killed with a single shot to the head as he sat onstage while emceeing a singing contest in Manay town.

PostPosted: Mon Jun 21, 2010 19:16 

Vorig jaar deed al een gerucht de ronde dat Nestor Bedolido vermoord zou zijn. Toch kreeg ik daarna nog mailtjes van hem, dus berustte dat nieuws op een misverstand en foutieve informatie. Ik kan het dus nu haast niet geloven dat het nu echt zo zou zijn. Voor de zekerheid heb ik hem (wellicht tegen beter weten in) vandaag maar weer een mailtje gestuurd. Waarom zou iemand het in zijn hoofd halen om een zo vriendelijk en goed mens kwaad te doen? Het laatste contact dat ik met Bedolido had was vorige maand, net voor Thailand Open. Hij wilde heel graag meedoen, maar het op het moment dat Thailand Open zou plaatsvinden zat hij midden in een felle verkiezingsstrijd. Hij was dus politiek actief en was verkiesbaar. Hij was in ieder geval een zeer vriendelijke man met grootse plannen met het dammen op de Filippijnen. Ik heb veel met hem gefilosofeerd over de opzet van het toernooi in Thailand en op de Filippijnen. Hij was het er niet mee eens, dat wij GMI’s betaalden om deze in de gelegenheid te stellen Thailand Open mee te spelen. Als er veel grootmeesters mee zouden doen, dan was er voor de kleine damlanden geen eer te behalen vond hij. Hij vond het bijvoorbeeld ook niet leuk toen er in het 2e Thailand Open een Indiase speler een beker kreeg wegens “the Worst move of the tournament”. Wij vonden het nog wel leuk en grappig, en de Indiase speler die de beker had gewonnen voor het afleveren van de slechtste zet (grootste blunder) van het toernooi ook, maar Bedolido was er niet gecharmeerd van en vond het een belediging voor de zwakkere dammer en de kleine/zwakke damlanden. Mede door deze kritiek maakt die beker nu geen deel meer uit van de rijk gevarieerde prijzenpot in Thailand Open. Ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat er door de invoering van de ratingklassementen nu toch genoeg eer te behalen was voor de zwakkere spelers. Iedereen werd nu in de gelegenheid gesteld om op zijn eigen niveau een prijs in de wacht slepen. Toen ik hem mailde dat er dit jaar vrijwel geen grootmeesters naar Thailand zouden komen, was hij zeer enthousiast en zou zeker hebben meegedaan als hij niet midden in de verkiezingsstrijd verwikkeld was. Dit jaar kon hij er dus niet bij zijn, maar ik kon er in ieder geval op rekenen dat hij er volgend jaar met een Filippijnse delegatie wel van de partij zou zijn...
Het mag niet zo zijn dat al het werk dat Bedolido voor het dammen op de Filippijnen heeft verzet voor niets geweest is. Van harte hoop ik dat er personen zullen zijn die de zijn werk voort zullen zetten en dat de wens van Bedolido "Filippijnen Open" ook een plek op de internationale damkalender zal krijgen. Misschien is het ook een idee om bij een volgende Thailand Open ook een rondreis "Filippijnen" aan te bieden, waarbij we net als in Laos dit jaar wat dam-ontwikkelingswerk kunnen doen en nog meer contacten kunnen vastleggen voor een structurele samenwerking. Hieronder wat fotos van onze vriend dampromotor Nestor Bedolido en van het prachtige Filippijnen. De Filipijnnen! zeker de moeite waard!

Image
Nestor Bedolido (l) samen met zijn maatje Partosa, tijdens Thailand Open 2006

Image
Nestor Bedolido (l) hier tegen Johan van Aalderen

Image
Stasytis (l) tegen Bedolido. Merk op dat Bedolido steeds schuin achter het bord zit, omdat het dan het meeste lijkt op het Filippijns dambord

Image
De wereldberoemde rijstterrassen in het Noorden van de Filippijnen (Banaui)

Image
Lekker veilig thuis zitten?

Image
De Jeepney, het nationale vervoermiddel op de Filippijnen

Image
Hoezo veiligheidsgordels om?

Image
Prachtige resorts op de Filippijnen

Image
Uitzicht vanuit huisje

Image
Mijn bootje stond al klaar...