Harm Wiersma en De Telegraaf

Post Reply
Henk de Witt

Harm Wiersma en De Telegraaf

Post by Henk de Witt » Mon Apr 29, 2019 12:16

Tot mijn schrik zag ik dat de rubriek van Harm Wiersma in De Telegraaf is beëindigd. Dat had ik -wie wel?- niet zien aankomen. Dat lag bij Ton Sijbrands in de Volkskrant anders. Over diens rubriek hing al enkele jaren het zwaard van Damocles. Met het verdwijnen van Harm's rubriek is de laatste rubriek uit een groot landelijk dagblad verdwenen. Erg jammer voor Harm persoonlijk ook. Harm worstelde soms met de taal, maar hij had meer dan Ton oog voor de actualiteit en onderhield vele contacten in de damwereld.

Vanuit de kranten bezien, begrijp ik het wel. De damsport is zeer klein geworden en het analyse-gedeelte is voor de 'gewone' lezer niet te volgen. Ook voor dammers zijn analyses in de krant minder urgent geworden. Op Toernooibase verschijnen heet van de naald analyses waarbij met name Martin Dolfing zich onderscheidt. Voortreffelijk! En interactief bovendien. Martin is altijd bereid om minder begaafde dammers, zoals ondergetekende, bij te lichten. Hij krijgt toch wel betaald?

Hopelijk blijft De Telegraaf (en andere kranten) wel berichten over de damsport en kan Harm daarin een rol blijven spelen.

Post Reply