World Draughts Forum

It is currently Tue Sep 18, 2018 19:49

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: 41e Brunssum-Open
PostPosted: Sun Feb 18, 2018 21:50 

De inschrijving van het 41e Brunssum-Open damtoernooi is inmiddels geopend en de eerste aanmelding komen al onverwacht snel binnen.
Bij die eerste groep inschrijvingen in elk geval al titelverdediger Christian Niami en ook zijn er al drie Chineese spelers op de eerste deelnemerslijst te vinden. Over enkele dagen hopen we hier de voorlopige lijst te kunnen vermelden.

Het toernooi zal ook dit jaar weer worden gehouden in de Rumpen sporthal. We gaan van start op vrijdag 3 augustus en de slotronde staat op zaterdag 11 augustus op het programma.

www.brunssumdamtoernooi.nl

Post subject: Re: 41e Brunssum-Open
PostPosted: Mon Jun 11, 2018 21:13 

Inmiddels zijn we 8 weken voor aanvang van het toernooi en staat de teller van inschrijvingen op 50.
De organisatie hoopt op minimaal 80 deelnemers dus er is nog volop ruimte, graag aanmelden en doe je dit voor 1 juli dan is het ook nog eens 5 euro goedkoper dan voor de late aanmelders.
Zorg dat je erbij bent op het oudste en vooral gezelligste damtoernooi van Nederland en combineer negen dagen dammen met een vakantie in Limburg.

PostPosted: Tue Jul 31, 2018 16:31 

Real name: Martijn van Gortel
Inmiddels nadert 'Brunssum' de 90.
In het hotel op kruipafstand van de speelzaal zijn enkele plekken vrij gekomen. Het belooft met een graad of 25 tot 30 uitstekend zomerweer te worden. 'Brunssum' is nog het enige toernooi met één ronde per dag.
De donderdag voorafgaand aan het toernooi een straatsimultaan door titelhouder Niami, zaterdagavond op tijd klaar voor PSV -
Feyenoord, dinsdagavond sneldammen, donderdagavond quatre-mains(?), en zaterdagavond op tijd klaar voor Excelsior - Fortuna Sittard.

Wat belet u om deel te nemen? Samen halen we de 100!

Op z'n Tjon A Ong's wat foto's van vorig jaar:

Image
Straatdammen bij 'La Plaza'

Image
Jan Terpstra is er dit jaar helaas niet bij :-(

Image
Jong en oud is weer present

Image
Omdat de speelzaal de grootste is van alle zomertoernooien, en daarom lekker koel, kan de boekenstand iedere dag(!) in de speelzaal op vele bezoekers rekenen.

Image
Uitstekend speelmateriaal, en zoals gezegd een enorm ruime maar toch gezellige zaal

Image
Velraeds versus Schotanus was een alles behalve foutloze, maar toch zeker spannende partij vorig jaar

Image
Kundige leiding vanuit de organisatieruimte die uitkijkt over de speelzaal

Image
Quatre mains op de donderdag op de camping

Image
Vaak organiseren we tijdens het toernooi voetbal-excursies. Echter VVV en Fortuna spelen op de slotdag een uitwedstrijd, en Roda en MVV beginnen pas een week later in de Jupiler League. Zaterdagavond kunt u wel in het centrum kijken naar Feyenoord en PSV die strijden om de JC-schaal.

Image
Bé Eggens voert de ranglijst aller tijden aan. Maar ook Yifu Du is weer van de partij!

Image
De kans op een prijs is levensgroot!

PostPosted: Wed Aug 01, 2018 11:20 

Brunssum Open 2018 als Open NK

Het bestuur van de KNDB heeft aan Brunssum Open 2018 het predikaat Open NK 2018 verleend.

PostPosted: Wed Aug 01, 2018 12:19 

Kennen we de grap van de dammers uit Ethiopie die naar Limburg gingen? Die gingen niet.

PostPosted: Wed Aug 01, 2018 19:43 

HA-HA-HA! :?

In Brunssum is iedereen welkom.
Op één iemand na dan.

PostPosted: Wed Aug 01, 2018 21:53 

Tijn wrote:
HA-HA-HA! :?

In Brunssum is iedereen welkom.
Op één iemand na dan.

Dat klopt Martijn alhoewel dat natuurlijk weer verkeerd verstaan zou kunnen worden.
We hopen gewoon dat Fred van A ongelijk heeft en we toch onze exotische gasten mogen verwachten, als het niet zo is, jammer dan hebben we er alles aan gedaan.

PostPosted: Thu Aug 02, 2018 10:19 

Mannen, laat je niet zo snel op de kast jagen. Jullie toernooi is volgens velen een schitterend toernooi met een lange traditie. Daar past alleen maar hulde voor. Ook als ik iemand onprettig vind kan ik heus nog wel zien dat hij een enorme prestatie levert. Dat doen jullie jaarlijks. En maak je geen zorgen, ik zal me nooit inschrijven want alles ten zuiden van de lijn Beekbergen-Winterswijk is niet zo mijn ding.

PostPosted: Fri Aug 03, 2018 09:48 

Fred van Amersfoort wrote:
Mannen, laat je niet zo snel op de kast jagen. Jullie toernooi is volgens velen een schitterend toernooi met een lange traditie. Daar past alleen maar hulde voor. Ook als ik iemand onprettig vind kan ik heus nog wel zien dat hij een enorme prestatie levert. Dat doen jullie jaarlijks. En maak je geen zorgen, ik zal me nooit inschrijven want alles ten zuiden van de lijn Beekbergen-Winterswijk is niet zo mijn ding.

Martijn bedoelde ook een heel andere persoon, wil ik maar even opgemerkt hebben.
En niet iedereen kan een wereldreiziger zijn die avontuurlijk genoeg is om in het diepe zuiden van de lage landen af te dalen. Velen doen dat wel en zijn vaak heel tevreden met wat ze aantreffen.

PostPosted: Fri Aug 03, 2018 10:14 

Het is er ook best mooi Dieter. En met google-translate zou ik er net een bier kunnen bestellen. Succes komende week.

PostPosted: Wed Aug 15, 2018 12:11 

Image

Image

Image

Image

Over aandacht van de pers niet te klagen.

Image

Henk Stoop viel in voor de zieke Valère Hermans.

Image

Harry Velraeds had dus GMI Bassirou Ba kunnen verslaan.

Image

Hubert de Baetselier (BE) en Clemens Crucius (DE) speelden beiden hun beste(?) toernooi ooit en eindigden op plus twee.

Image

Er werden weer talloze boeken verkocht. Ik ben benieuwd naar de opbrengst voor Henk, want van afstand leek het hier altijd druk.

Image

Een unicum, twee spelers van de dag (ronde 6) Alijn Kuijer (van de nul af) en Willemijn Verhoef (die Tom Huizinga verraste en haar eerste overwinning ooit in Brunssum boekte)

Image

Tot ronde 8 hoopten we op een Chinese toernooiwinst, maar Yifu Du ging helaas onderuit tegen Niami. Chinese toernooiwinst was enorm goed geweest voor het internationale dammen, en had ons wellicht flink wat Aziatische deelnemers opgeleverd in 2019.

Image

Emmen versus Sittard. Tegenwoordig een Eredivisieduel. Mijn duel tegen Bé was de zoveelste. Wij lijken elkaar ieder jaar te treffen.

Image

Gijs Schoenmakers wist met een schijf meer niet te winnen in de slotronde, anders hadden we wellicht een Limburger op het podium.

Image

De jongsten onder de deelnemers.

Image

De beste aspiranten.

Image

De beste junioren.

Image

Harry Velraeds wist de combinatieprijs te winnen, in zijn partij in de 1e ronde tegen Ludy Brink.

Image

DIOS/Eureka, met aanwinst Michel Stempher, won het verenigingsklassement.

Image

De top 3, geflankeerd door wethouder en toernooidirecteur.

Image

Toernooiwinnaar, NDiage Samb

Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00