World Draughts Forum

It is currently Sun Oct 22, 2017 02:47

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous 111 12 13 14 15 Next
Author Message
 Post subject: Verloren zoon?
PostPosted: Tue Oct 03, 2017 21:19 

Real name: Klaas van der Laan
DvhN 3 oktober 2017 WK

Attachment:
DvhN 031017 WK.jpg
DvhN 031017 WK.jpg [ 237.66 KiB | Viewed 1686 times ]

Post subject: toch on topic!
PostPosted: Wed Oct 04, 2017 11:29 

Real name: william van den broek
Roel Boomstra: ‘Mijn hele leven is dammen’

Artikel is geplaatst door Marc Jansen op 11-01-2017 - 11:00

GRONINGEN – Roel Boomstra (23) werd in 2016 wereldkampioen dammen. De weg naar deze top liep over pieken en dalen. “Ik had een crisis nodig om alles weer vanaf de grond op te kunnen bouwen – zoals ik het zelf wilde.”

Door Arjen J. Zijlstra

“Ik werd in mijn jonge tienerjaren inderdaad vaak ‘wonderkind’ genoemd. Ik heb nog steeds een probleem met die term. Het klinkt daardoor net alsof ik op een dag wakker werd en goed kon dammen. Maar ik heb er zovéél uren in gestopt.”

“In latere jaren hoorde ik vaker dat ik ‘Neerlands hoop in bange dagen’ was. Dat vond ik ook niet zo fijn. Als ik dan als 16-jarige tegen volwassenen speelde, presteerde ik uitstekend. Maar op jeugdtoernooien verloor ik vaak op heel domme wijze, vanwege die hoge verwachtingen.”

Met hulp van een sportpsycholoog leerde Boomstra omgaan met die druk. “Het probleem was vooral dat ik enorm perfectionistisch was. Op zich is dat een goede eigenschap voor een topsporter. Alleen op het moment dat ik een slechte zet deed, kreeg ik dat van mezelf enorm te horen. Dat kostte te veel energie.”

Trainen, trainen, trainen

“Ik ga nog steeds naar hem toe. Alleen al het feit dat ik zo perfectionistisch bleek, was een enorme eye-opener.” Maar ondanks deze blikverruiming kwam het voor Boomstra alsnog totaal onverwachts toen hij in augustus 2012 nergens meer puf voor had. Zelfs niet voor dammen.

“Ik was altijd aan het trainen, trainen, trainen. Daarnaast studeerde ik natuurkunde en ik speelde uiteraard veel toernooien. Opeens werd het me te veel. Hoeveel rust ik ook nam, ik voelde me waardeloos.”

“Ik heb toen bijna een half jaar niks gedaan. Ik dacht in het begin nog vaak: deze week voel ik me slecht, maar komende maandag ga ik weer aan de slag. Pas toen ik dat idee los kon laten, begon ik te herstellen.”

Opbouwen

“Achteraf gezien had ik deze crisis nodig om alles weer vanaf de grond op te bouwen – zoals ik het zelf wilde. Zo was er bijvoorbeeld een nationale training voor subtoppers waar ik regelmatig aan deelnam. Die training was niet per se nuttig voor mij, maar ik was er om de groep wat te stimuleren. Die deelname is een concreet iets wat ik heb geschrapt.”

“Toen kreeg ik te horen van de technisch directeur van de dambond: ‘Je kan helemaal niet overtraind zijn, want dat heb ik nog nooit gehoord van een dammer’. Gelukkig heeft de bondscoach me wel meteen gesteund. Daardoor is onze relatie een stuk beter geworden.”

Dammoeder

“Ja, dat is dezelfde coach die ons bij een trainingsweekend eens om vier uur van bed lichtte om te dammen. Dat kon ik wel waarderen hoor. Het was wel nodig dat er in de Nederlandse damsport meer een topsportmentaliteit kwam. Dus het creëren van een zekere hardheid is wel goed.”

Maar Boomstra bedoelt met hardheid niet dat je almaar op je kop krijgt. “Ik had jaren terug een coach waarbij het voelde alsof ik alleen maar dingen fout kon doen. Toen heb ik gevraagd om gecoacht te worden door topdamster Nina Hoekman. Zij werd mijn dammoeder.”

“Als ze teleurgesteld was na een wedstrijd liet ze dat niet merken. Het enige wat zij deed was wat eten geven, gesneden komkommer. Dat soort kleine dingen maakt het bijzonder. Helaas is zij veel te vroeg overleden. Maar al haar lessen zullen me bijblijven, zij is een deel van het succes.”

Wereldkampioen

Dat succes bereikte zijn hoogtepunt toen Boomstra afgelopen december wereldkampioen werd. In een tweekamp, over twaalf wedstrijden, versloeg hij de 18-jarige Jan Groenendijk met grote overmacht. “Jan is misschien nog wel een beter dan ik op zijn leeftijd was. Maar ik heb vijf jaar meer ervaring.”

In aanloop naar deze titelstrijd verschenen beide dammers veelvuldig samen in verschillende media om het dammen te promoten als ‘coole’ sport. “Ik kon daarin heel erg mezelf zijn. Ik straalde uit dat dammen serieuze topsport is en Jan had meer de boodschap: ik ben een heel leuke jongen en ik doe ook aan dammen. Een leuke combinatie was dat.”

Open

Nadat Boomstra’s jongensdroom was uitgekomen, schoof het duo aan bij de Wereld Draait Door. Een programma waar doorgaans maar al te graag topprestaties – een wéreldkampioen! − gevierd worden. Behalve die avond. “Het was sowieso mooi dat we er zaten en het dus over dammen ging. Alleen de aandacht ging inderdaad vooral naar de verliezer. Daar had ik het wel een beetje moeilijk mee. Maar voor mij is dergelijke aandacht ook een verplicht nummer. Ik wil vooral waardering van mijn collega’s.”

“We zijn nu een paar weken na die overwinning en ik heb tijd gehad om over alles na te denken. Wat ik wel merk is dat mijn hele leven dammen is. Ik weet niet wat ik daarvan vind. Als ik word uitgenodigd voor een feestje, is het ook wel makkelijk om te zeggen: nee, ik ben bezig met dammen.”

“Alles ligt nu weer helemaal open, dat is een heel fijn gevoel. Zelfs de keuze om niet meer te dammen, zou goed te verklaren zijn. Maar daarvoor vind ik deze sport nog véél te leuk!”

Post subject: Re: toch on topic!
PostPosted: Wed Oct 04, 2017 20:01 

william wrote:
Roel Boomstra: ‘Mijn hele leven is dammen’

Artikel is geplaatst door Marc Jansen op 11-01-2017 - 11:00

GRONINGEN – Roel Boomstra (23) werd in 2016 wereldkampioen dammen. De weg naar deze top liep over pieken en dalen. “Ik had een crisis nodig om alles weer vanaf de grond op te kunnen bouwen – zoals ik het zelf wilde.”

Door Arjen J. Zijlstra

“Ik werd in mijn jonge tienerjaren inderdaad vaak ‘wonderkind’ genoemd. Ik heb nog steeds een probleem met die term. Het klinkt daardoor net alsof ik op een dag wakker werd en goed kon dammen. Maar ik heb er zovéél uren in gestopt.”

“In latere jaren hoorde ik vaker dat ik ‘Neerlands hoop in bange dagen’ was. Dat vond ik ook niet zo fijn. Als ik dan als 16-jarige tegen volwassenen speelde, presteerde ik uitstekend. Maar op jeugdtoernooien verloor ik vaak op heel domme wijze, vanwege die hoge verwachtingen.”

Met hulp van een sportpsycholoog leerde Boomstra omgaan met die druk. “Het probleem was vooral dat ik enorm perfectionistisch was. Op zich is dat een goede eigenschap voor een topsporter. Alleen op het moment dat ik een slechte zet deed, kreeg ik dat van mezelf enorm te horen. Dat kostte te veel energie.”

Trainen, trainen, trainen

“Ik ga nog steeds naar hem toe. Alleen al het feit dat ik zo perfectionistisch bleek, was een enorme eye-opener.” Maar ondanks deze blikverruiming kwam het voor Boomstra alsnog totaal onverwachts toen hij in augustus 2012 nergens meer puf voor had. Zelfs niet voor dammen.

“Ik was altijd aan het trainen, trainen, trainen. Daarnaast studeerde ik natuurkunde en ik speelde uiteraard veel toernooien. Opeens werd het me te veel. Hoeveel rust ik ook nam, ik voelde me waardeloos.”

“Ik heb toen bijna een half jaar niks gedaan. Ik dacht in het begin nog vaak: deze week voel ik me slecht, maar komende maandag ga ik weer aan de slag. Pas toen ik dat idee los kon laten, begon ik te herstellen.”

Opbouwen

“Achteraf gezien had ik deze crisis nodig om alles weer vanaf de grond op te bouwen – zoals ik het zelf wilde. Zo was er bijvoorbeeld een nationale training voor subtoppers waar ik regelmatig aan deelnam. Die training was niet per se nuttig voor mij, maar ik was er om de groep wat te stimuleren. Die deelname is een concreet iets wat ik heb geschrapt.”

“Toen kreeg ik te horen van de technisch directeur van de dambond: ‘Je kan helemaal niet overtraind zijn, want dat heb ik nog nooit gehoord van een dammer’. Gelukkig heeft de bondscoach me wel meteen gesteund. Daardoor is onze relatie een stuk beter geworden.”

Dammoeder

“Ja, dat is dezelfde coach die ons bij een trainingsweekend eens om vier uur van bed lichtte om te dammen. Dat kon ik wel waarderen hoor. Het was wel nodig dat er in de Nederlandse damsport meer een topsportmentaliteit kwam. Dus het creëren van een zekere hardheid is wel goed.”

Maar Boomstra bedoelt met hardheid niet dat je almaar op je kop krijgt. “Ik had jaren terug een coach waarbij het voelde alsof ik alleen maar dingen fout kon doen. Toen heb ik gevraagd om gecoacht te worden door topdamster Nina Hoekman. Zij werd mijn dammoeder.”

“Als ze teleurgesteld was na een wedstrijd liet ze dat niet merken. Het enige wat zij deed was wat eten geven, gesneden komkommer. Dat soort kleine dingen maakt het bijzonder. Helaas is zij veel te vroeg overleden. Maar al haar lessen zullen me bijblijven, zij is een deel van het succes.”

Wereldkampioen

Dat succes bereikte zijn hoogtepunt toen Boomstra afgelopen december wereldkampioen werd. In een tweekamp, over twaalf wedstrijden, versloeg hij de 18-jarige Jan Groenendijk met grote overmacht. “Jan is misschien nog wel een beter dan ik op zijn leeftijd was. Maar ik heb vijf jaar meer ervaring.”

In aanloop naar deze titelstrijd verschenen beide dammers veelvuldig samen in verschillende media om het dammen te promoten als ‘coole’ sport. “Ik kon daarin heel erg mezelf zijn. Ik straalde uit dat dammen serieuze topsport is en Jan had meer de boodschap: ik ben een heel leuke jongen en ik doe ook aan dammen. Een leuke combinatie was dat.”

Open

Nadat Boomstra’s jongensdroom was uitgekomen, schoof het duo aan bij de Wereld Draait Door. Een programma waar doorgaans maar al te graag topprestaties – een wéreldkampioen! − gevierd worden. Behalve die avond. “Het was sowieso mooi dat we er zaten en het dus over dammen ging. Alleen de aandacht ging inderdaad vooral naar de verliezer. Daar had ik het wel een beetje moeilijk mee. Maar voor mij is dergelijke aandacht ook een verplicht nummer. Ik wil vooral waardering van mijn collega’s.”

“We zijn nu een paar weken na die overwinning en ik heb tijd gehad om over alles na te denken. Wat ik wel merk is dat mijn hele leven dammen is. Ik weet niet wat ik daarvan vind. Als ik word uitgenodigd voor een feestje, is het ook wel makkelijk om te zeggen: nee, ik ben bezig met dammen.”

“Alles ligt nu weer helemaal open, dat is een heel fijn gevoel. Zelfs de keuze om niet meer te dammen, zou goed te verklaren zijn. Maar daarvoor vind ik deze sport nog véél te leuk!”

Toen kreeg ik te horen van de technisch directeur van de dambond: ‘Je kan helemaal niet overtraind zijn, want dat heb ik nog nooit gehoord van een dammer’.

Zo kennen we JK toch allemaal, bot, medogenloos een geen greintje empathie.
Strikt genomen maakt JK zich hier ook nog schuldig aan kwakzalverij door depressieve klachten die mede veroorzaakt zijn door het door hemzelf opgestelde trainingsschema niet te herkennen en zelfs te ontkennen.

Post subject: Ledenleed
PostPosted: Thu Oct 05, 2017 12:11 

Zolang er geen transparante verifieerbare leden(naam)lijst van KNDB (versie NOC/NSF) is, blijft het werkelijke aantal leden onduidelijk. Daarbij ontstond het gerucht dat ook (exclusieve) leden van "wilde" dambonden worden meegeteld en daar zelfs iets (€5,-?) voor betaalden.

Op de bondsvergadering van de Oost Groninger Dambond is gisteravond duidelijk gemaakt dat dit niet bij het bestuur van de OGD bekend is. Als het al zo is, dan gebeurd het illegaal, zonder medeweten van persoon en OGD. Er wordt dus ook geen contributie voor afgedragen.

Post subject: Re: Ledenleed
PostPosted: Tue Oct 10, 2017 12:52 

Klaas van der Laan wrote:
Zolang er geen transparante verifieerbare leden(naam)lijst van KNDB (versie NOC/NSF) is, blijft het werkelijke aantal leden onduidelijk. Daarbij ontstond het gerucht dat ook (exclusieve) leden van "wilde" dambonden worden meegeteld en daar zelfs iets (€5,-?) voor betaalden.

Op de bondsvergadering van de Oost Groninger Dambond is gisteravond duidelijk gemaakt dat dit niet bij het bestuur van de OGD bekend is. Als het al zo is, dan gebeurd het illegaal, zonder medeweten van persoon en OGD. Er wordt dus ook geen contributie voor afgedragen.

Breaking news! Probleem opgelost! Daar heet je tenslotte Van der Laan voor. Binnen een week. Zelfs vanuit mijn isoleercel. Na jarenlang gecultiveerde onduidelijkheid vanuit het KNDB bestuur. Men wist niet waar men het over had. Men dacht dat bijzondere bonden en wilde bonden hetzelfde waren. Zo ontstond het misverstand dat leden van wilde bonden ook meegeteld zouden zijn voor het NOC/NSF-ledenaantal. Onvoorstelbaar en vandaar de onnodig ontstane ruis.

Een bondsraadlid meldt mij nu echter nadrukkelijk dat alleen de leden van de bijzondere bonden: Dambond Fries Spel – DFS (Fries dammen), Kring voor Damproblematiek – KVD, World Correspondance Draughts Association – WCDA en Nederlandse Vereniging van Visueel Gehandicapte Dammers worden meegeteld. Dus niet de Groninger "wilde" bonden.

Hiermee lijkt mij dit probleem uit de wereld.

Toch blijft het aantal NOC/NSF-dammers dubieus door mogelijkheid van dubbeltellingen. Voorschieten van een paar euro contributie levert veel meer subsidie op. Als achteraf dan die paar euro contributie weer wordt verrekend is er alleen maar netto winst. Betaald met belastinggeld. NOC/NSF leeft daar zelf ook op, dus controle is vaag. Zo kun je het ledenaantal naar behoefte opvoeren. Gezien het angstvallig vermijden van transparantie lijkt dit daarom ook niet slechts hypothetisch.

Post subject: Dammen bij de wilden.
PostPosted: Tue Oct 10, 2017 14:06 

Bijna had ik hier 25.31-27? gespeeld met winnende zwarte dam.

Image

Post subject: Re: Ledenleed
PostPosted: Tue Oct 10, 2017 14:26 

Breaking news! Probleem opgelost! Daar heet je tenslotte Van der Laan voor. Binnen een week. Zelfs vanuit mijn isoleercel. Na jarenlang gecultiveerde onduidelijkheid vanuit het KNDB bestuur. Men wist niet waar men het over had. Men dacht dat bijzondere bonden en wilde bonden hetzelfde waren. Zo ontstond het misverstand dat leden van wilde bonden ook meegeteld zouden zijn voor het NOC/NSF-ledenaantal. Onvoorstelbaar en vandaar de onnodig ontstane ruis.

Een bondsraadlid meldt mij nu echter nadrukkelijk dat alleen de leden van de bijzondere bonden: Dambond Fries Spel – DFS (Fries dammen), Kring voor Damproblematiek – KVD, World Correspondance Draughts Association – WCDA en Nederlandse Vereniging van Visueel Gehandicapte Dammers worden meegeteld. Dus niet de Groninger "wilde" bonden.

Hiermee lijkt mij dit probleem uit de wereld.

Toch blijft het aantal NOC/NSF-dammers dubieus door mogelijkheid van dubbeltellingen. Voorschieten van een paar euro contributie levert veel meer subsidie op. Als achteraf dan die paar euro contributie weer wordt verrekend is er alleen maar netto winst. Betaald met belastinggeld. NOC/NSF leeft daar zelf ook op, dus controle is vaag. Zo kun je het ledenaantal naar behoefte opvoeren. Gezien het angstvallig vermijden van transparantie lijkt dit daarom ook niet slechts hypothetisch.

Natuurlijk is dat niet hypothetisch en dat is ook niet de bedoeling.
Er zijn verschillende manieren van leden tellen.
Echte mensen die ook echt dammen, zegt iets over hoe het met het dammen gaat.
Betalende leden, zegt iets over de contributieafdracht en dus de financiele situatie van de KNDB.
De NOC/NSF manier van leden tellen is een hele bijzonder telling die het ledental bewust opschroeft.
Ik heb gezien dat een damvereniging waarvan ik de naam hier niet zal noemen met donaties en sponsergelden het aantal jeugdleden van de KNDB opschroefde.
Hoe kwamen ze dan aan de dammende kinderen?
Ze gingen naar een plaatselijke school om wat gratis damlessen te geven en vroegen dan wie er graag een paar gratis damspellen wilden ontvangen.
De namen van die kinderen werden dan genoteerd!
Die kinderen en hun ouders hebben waarschijnlijk nooit geweten dat ze een jaar lid zijn geweest van de KNDB.
Gedamd hebben die kinderen in elk geval nooit.
De skibond maakte het een jaar of tien geleden wel heel bond.
Daar kreeg je een gratis lidmaatschap aangeboden als je bij een verzekeringsmaatschappij een ongevallenverzekering afsloot.
Dat is nog eens een win-win situatie van de markteconomie.
Als de leden van de "wilde" bonden niet gratis lid willen zijn van de KNDB ( zij hoefden die 5 euro immers niet zelf te betalen ) dan zal de KNDB ergens anders namen vandaan moeten halen.
Het geld is er in elk geval al.
En wie wil er nu geen gratis lidmaatschap van de KNDB?
NOC/NSF leeft daar zelf ook op, je begrijpt het dus helemaal, die controleren niet.
Sterker nog dit alles heb ik weleens fraude genoemd.
Dat heb ik terug moeten nemen, het is gewoon volgens de regels die ook echt zo bedoeld zijn!!!!!
Dat jij het lid maken van mensen zonder hun medeweten illegaal noemt is denk ik dezelfde denkfout die ik maakte toen ik dat fraude noemde.
Dat is niet strafbaar en geheel volgens de regels van NOC/NSF. :(
Bijna alle sportbonden doen daar aan mee.
De NOC/NSF levert deze veel te mooie cijfers van al die bonden gebundeld aan de minister.
Die maakt zich daar echt niet druk om ( maakt zich ook niet druk als mensen op de wachtlijst overlijden )
De minister levert de cijfers die inmiddels officieel, objectief en betrouwbaar zijn geworden aan de kamers.
Dat is op dit politieke dossier een applausmachine net als onze bondsraad vroeger.
Met zuur doen en kritiek leveren over sport, zowel topsport als breedtesport, win je geen zetels.
Zelf bij mijn eigen partij groenlinks die toch doorgaans heel integer en principieel is krijg ik daar de handen niet voor op elkaar.
In de politiek juicht men graag mee met topsporters, gaat men graag op een sportveld tussen de gewone sporters staan, aait men graag een gehandicapte sporter over de bol, kinderen moeten natuurlijk ook meer gaan sporten, sport is in de politiek de goednieuwsshow.

Post subject: Re: weg met de td
PostPosted: Tue Oct 10, 2017 18:15 

Dit krijgt de tweede kamer te horen.

Lidmaatschappenrapportage 2016

Het totaal aantal lidmaatschappen van de 75 bij NOC*NSF aangesloten sportbonden blijft boven de 5 miljoen. In 2016 bedroeg het aantal 5.276.778 lidmaatschappen, verdeeld over 4.367.056 personen. Een minimale daling van zo’n 0,2 procent ten opzichte van 2015 (5.292.310). Het aantal sportclubs daalde ten opzichte van 2015 met 123 naar 24.546 verenigingen (0,5 procent).

Dit blijkt uit de Lidmaatschappenrapportage 2016.

Bijlage 6: Lidmaatschappen in volgorde van grootte
Positie 2016
Sportbond
Aantal lidmaatschappen 2016
Aantal lidmaatschappen 2015
Aantal lidmaatschappen 2014
Verschil 2015/2016
Positie 2015
Verschil 2014/2015
Positie 2014
1 Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond
1.231.561
1.227.080
1.213.720
4.481
1
13.360
1
2 Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond
582.918
599.012
622.807
-16.094
2
-23.795
2
3 Sportvisserij Nederland
562.653
572.648
587.338
-9.995
3
-14.690
3
4 Koninklijke Nederlandse Golf Federatie
385.991
382.236
394.370
3.755
4
-12.134
4
5 Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie
309.460
303.650
241.435
5.810
5
62.215
6
6 Koninklijke Nederlandse Hockey Bond
253.351
251.287
248.742
2.064
6
2.545
5
7 Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie
197.951
200.315
210.532
-2.364
7
-10.217
7
8 Koninklijke Nederlandse Zwembond
140.565
137.098
138.436
3.467
9
-1.338
9
9 Atletiekunie
139.654
140.271
140.116
-617
8
155
8
10 Nederlandse Volleybal Bond
117.053
116.820
118.295
233
10
-1.475
10

Er zijn dus 24.546 verenigingen geen 24.545 of 24.547.
Weet jij of jouw vereniging, clubje of vriendengroep daar ook bij hoort.
Er zijn dus 5.276.778 leden geen 5.276.777 of 5.276.779.
Weet jij hoevaak jij daar ook bij hoort.
Er zijn dus 4.367.056 personen geen 4.367.055 of 4.367.057.
Dat zijn dus rechtspersonen en geen echte mensen.
Daar zijn wel de dubbeltellingen binnen een bond uitgehaald maar niet die tussen bonden.
Ik ben bijvoorbeeld lid van de kndb en de nttb.
Er zijn bestuurders die zijn wel (ere)lid van tien bonden.
2 miljoen mensen die 2 sporten beoefenen zijn dus ook 4 miljoen personen.
Denk jij dat er in het weekend echt meer dan 1.200.000 voetballers op de velden staan te voetballen.
Natuurlijk niet!
Suportersgroepen, werknemers van sponsers en kijkers naar betaalde sportzenders ja, dat wel.
Die ledentellingen, dat is een grote farce.

1) Bedrog 2) Boert 3) Dwaasheid 4) Dwaze grap 5) Dwaze vertoning 6) Geestigheid 7) Grap 8) Klucht 9) Kluchtige vulling 10) Lachertje 11) Malle vertoning 12) Nepvulling 13) Satire 14) Schertsvertoning 15) Schijnvertoning 16) Verbeelding

PostPosted: Wed Oct 11, 2017 11:18 

Bij die 75 NOC/NSF bonden zitten ook de drakenbootfederatie, de dansbond, de fitnessfederatie, de survivalrun organisatie, de KNAC, gehandicaptensport algemeen(13.414 leden), de reddingsbrigade: ja echt ik verzin dit heus niet hoor, toch goed voor 22.971 extra leden, de toerfietsunie(67.322 leden) in Veenendaal hee dat zijn wij zelf! let wel dit gaat dus niet over wielrennen die hebben een eigen bond maar over gewoon fietsen, daar zul je hem hebben de wandelbond(96.751 leden), de consumentenbond o nee die niet, nog iets met paarden (bijna 200.00 leden), de Visserijbond ( 562.653 !!!! leden want je hebt om te vissen wel een sportvisakte nodig) en dan heb je ook nog 2 wilde wandelbonden samen goed voor ruim 100.00 leden.
Zo kom je dus aan heel veel sportende Nederlanders.

Ik heb nog wel een gouden tip voor NOC/NSF:

Sinds Max Verstappen het zo goed doet is autoracen ook een sport.
Als je de ANWB nu ook mee telt net zoals de fietsunie en de wandelclubs dan stijgt het aantal sportleden in een keer van 5.276.778 naar 5.276.778 + 4.392.838 = 9.669.616 leden.

Post subject: KNDB geherformeerd?
PostPosted: Tue Oct 17, 2017 16:35 

Back to the future.
In een van voorgaande posts was ik laaiend enthousiast over de nieuwe positieve wind die waaide met het nieuwe bestuur. De vibraties van "Woodstock" leken terug te keren. Alles opeens "love and peace" leek het. Maar de tijdmachine is blijkbaar verder doorgeschoten naar de fifties. De verzuiling! Braaf doen wat de dominee zegt, gedwongen winkelnering en ondertussen op zondag met gordijnen dicht naar tv kijken. Afgelopen maand ruim 4000 views op dit topic! Maar geen enkele reactie.

Post subject: Re: KNDB geherformeerd?
PostPosted: Tue Oct 17, 2017 20:11 

Back to the future.
In een van voorgaande posts was ik laaiend enthousiast over de nieuwe positieve wind die waaide met het nieuwe bestuur. De vibraties van "Woodstock" leken terug te keren. Alles opeens "love and peace" leek het. Maar de tijdmachine is blijkbaar verder doorgeschoten naar de fifties. De verzuiling! Braaf doen wat de dominee zegt, gedwongen winkelnering en ondertussen op zondag met gordijnen dicht naar tv kijken. Afgelopen maand ruim 4000 views op dit topic! Maar geen enkele reactie.

Hier klopt dus helemaal niets van.
Volgens mij was je helemaal niet laaiend enthousiast, "woodstock" was een ironische overdrijving toch.
Een tijd machine gaat altijd vooruit in de tijd nooit terug.
Gedwongen winkelnering is een kapitalistische vorm van uitbuiting die vooral in zuid limburg en oost groningen plaatsvond omdat daar altijd al weinig werkgelegenheid was door de afstand tot de randstad.
De dominee zegt dat je helemaal geen televisie mag kijken, met de gordijnen dicht naar de televisie kijken dat zegt de pastoor.
Geen enkele reactie??? Ik krijg juist steeds het verwijt dat ik veel te veel reageer.
Je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk.
Fred heeft het druk in Apeldoorn.
Net als Frans trouwens.
Dat is heel leuk maar gaat wel ten koste van hun posts hier op het forum.
Straks zijn wij nog maar de twee enige koppen van jut.
Er is echter wel degelijk iets gebeurd.
JK is zijn rechterhand SB in de bondsraad kwijt.
:multi:
Er gaat ook veel gebeuren.
In de komende bondsraadvergadering worden heel veel goede zaken besproken.
Het kan natuurlijk toeval zijn maar veel van die zaken zijn hier ook op het forum besproken.
Herziening meerjarenplan.
Omvormen tot vrijwilligersorganisatie.
Afstoten topsport.
Kritiek op NOC/NSF-beleid.
Geen contributieverhoging, goed dat is nog geen verlaging maar toch.
Contracten afbreken met Veenendaal en AdV (De Jonge).
Afbouwen van de professionals, ik neem aan dat daar vooral JK mee wordt bedoeld.
RC en RK functioneren goed en AM en PV zijn onmisbaar, nou ja onmisbaar, nuttig.
Kijken waarop nog meer bezuinigd kan worden.
Verbetering van de democratische structuur van de KNDB.
Nieuwe ideeen over de competitie ( Hessing) en de ereklasse (Terwel).
Afname van het ledental omzetten in een toename van het ledental.
Misstanden uit het verleden uitzoeken.
De KNDB weer financieel gezond maken.
Alle ander zaken die ik hier vergeet en die zijn terug te vinden in de stukken van de bondsraadvergadering.
Ik vergeet natuurlijk het belangrijkste : nieuwe mensen in het bestuur.
Die moeten alles eens goed opschudden maar dat kost tijd.
Ik heb er nog steeds vertrouwen in en jij hopelijk ook na 4 november.

PostPosted: Tue Oct 17, 2017 22:05 

Ik lees toch echt het antwoord van Ebbo aan Frans om van de technische staf af te komen goed !!!

vraag Frans: Wanneer is de eerstkomende gelegenheid om van het topsportprogramma af te komen?

antwoord Ebbo: 31 december 2020 voor de tijdelijke contracten echter de technisch directeur heeft een vaste aanstelling en kan dus eerder ontslagen worden maar zijn functie is een voorwaarde voor het deelnemen aan het topsportprogramma.

Johan Krajenbrink kan dus op elk moment zelfs op staande voet ontslagen worden als zijn functie van technisch directeur maar vervuld wordt, dat kan ook door een vrijwilliger.

PostPosted: Wed Oct 18, 2017 09:39 

De zwarte kraai zit in zijn gouden kooi te wachten op het vonnis.

PostPosted: Wed Oct 18, 2017 09:47 

Mijn vonnis is dat de beste kracht van de KNDB behouden moet blijven. Misschien zelfs wel in een bredere functie.

PostPosted: Wed Oct 18, 2017 10:17 

Fred van Amersfoort wrote:
Mijn vonnis is dat de beste kracht van de KNDB behouden moet blijven. Misschien zelfs wel in een bredere functie.

Bedoel je dan als dure professional: technisch directeur talentontwikkeling en topsport KNDB,
of als goedkope vrijwilliger: coördinator breedtesport KNDB en jeugdleider bij Huissen.

Veel succes nog in Apeldoorn Noord.

Kun jij niet de breedtesport bij de KNDB gaan doen en dan in andere grote steden van Nederland zoiets oprichten.
Daar zou ik als KNDB wel geld (niet teveel natuurlijk) voor over hebben.
Hoeveel verenigingen zou je op kunnen richten in een jaar met zeg 30k?

Post new topic  Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous 111 12 13 14 15 Next

All times are UTC+02:00