World Draughts Forum

It is currently Mon Oct 23, 2017 02:57

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1215 Next
Author Message
 Post subject: Re: weg met de td
PostPosted: Wed Aug 30, 2017 17:30 

Fijn Erik. Doet me er plots aan denken dat er ook wel toffe Limburgers zijn.

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 18:44 

Casper van der Tak wrote:
Guido, Thijs kan toch best enerzijds vinden dat de huidige successen niet allemaal op het conto van Johan bijgeschreven kunnen worden, en anderzijds zijn mening tov Johan (en hun akkefietjes in het verleden) bijgesteld hebben?

Ik deel Thijs' complotdenken tav het terugtrekken van Georgiev niet. Maar hij heeft natuurlijk wel gelijk dat zijn terugtrekken de kans op een Nederlandse wereldkampioen verhoogd heeft van ongeveer 50% tot 100%.

100%

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 19:46 

Guido, Thijs kan toch best enerzijds vinden dat de huidige successen niet allemaal op het conto van Johan bijgeschreven kunnen worden, en anderzijds zijn mening tov Johan (en hun akkefietjes in het verleden) bijgesteld hebben?

Dat kan en ik hoop ook zeker dat dit echt waar is. Maar...

Eerder in deze draad nam hij duidelijk geen afstand van de hetze die zijn vader probeert te creëren. Dus graag niet de volgorde van mijn post en de reactie van Thijs verwarren.

Het kan aan mij liggen, maar ik heb nog steeds moeite om Thijs te geloven. Ik zie nog steeds het jongetje in het "Fuck Johan Krajenbrink" shirt, dat drie jaar later in de bondsraad is gaan zitten en vanaf dag 1 aanschopt tegen alles wat topsport is. Het komt mij wel heel erg over als een langdurige persoonlijke vete.

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 20:06 

Real name: william van den broek
GuidoB wrote:

Eerder in deze draad nam hij duidelijk geen afstand van de hetze die zijn vader probeert te creëren. Dus graag niet de volgorde van mijn post en de reactie van Thijs verwarren.

Het kan aan mij liggen, maar ik heb nog steeds moeite om Thijs te geloven. Ik zie nog steeds het jongetje in het "Fuck Johan Krajenbrink" shirt, dat drie jaar later in de bondsraad is gaan zitten en vanaf dag 1 aanschopt tegen alles wat topsport is. Het komt mij wel heel erg over als een langdurige persoonlijke vete.

Volgens mij hebben wij echt vanaf mijn allereerste post hier er alles aan gedaan om met name jou ervan te overtuigen dat William niet het tweede account was van Thijs maar dat het echt gaat om twee verschillende personen met twee verschillende meningen.
Jasper moest er zelfs aan te pas komen om dat te bevestigen.

Heeft Thijs op enig moment mijn hetze ondersteund?
graag een voorbeeld geven.

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 20:45 

william wrote:
Al lang voor dat ik hier op kwam draven bestond ik al!
En denk je nu echt dat ik voordat ik hier begon te posten niet dit forum las?

Huh?

william wrote:
Kijk over wie Tjalling beter begreep jij of ik daar hebben we over gediscussieerd.

Heb je al contact op genomen met Nadine, zoals Arjen voorstelde, die kende Tjalling heel veel beter dan jij en ik bij elkaar.

william wrote:
Ik denk dat in jouw laatste zinnetje twee kleine woordjes met opzet ontbreken.
De woordjes meer en vroeger.
De zin moet dus zijn:

Volgens Thijs wil hij dat niet meer, maar hij heeft mij en een aantal anderen dan vroeger wel danig voor de gek gehouden.

Even voor de duidelijkheid: is dit William die namens Thijs praat, of William die namens William praat of Thijs die namens Thijs praat?

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 21:24 

Eric Sanders wrote:
william wrote:
Al lang voor dat ik hier op kwam draven bestond ik al!
En denk je nu echt dat ik voordat ik hier begon te posten niet dit forum las?

Huh?

william wrote:
Kijk over wie Tjalling beter begreep jij of ik daar hebben we over gediscussieerd.

Heb je al contact op genomen met Nadine, zoals Arjen voorstelde, die kende Tjalling heel veel beter dan jij en ik bij elkaar.

william wrote:
Ik denk dat in jouw laatste zinnetje twee kleine woordjes met opzet ontbreken.
De woordjes meer en vroeger.
De zin moet dus zijn:

Volgens Thijs wil hij dat niet meer, maar hij heeft mij en een aantal anderen dan vroeger wel danig voor de gek gehouden.

Even voor de duidelijkheid: is dit William die namens Thijs praat, of William die namens William praat of Thijs die namens Thijs praat?

1

Huh? :?:

2

Ik kan ook zijn vader en moeder bellen maar dat doe ik toch niet.
Ik val mensen nooit ongevraagd lastig.
Iedereen ook Nadine kan mij bellen of mailen of hier op het forum aanspreken als daar behoefte aan is.

3

:D Ja heel goed ik kan hier niet duidelijk genoeg zijn. :D

Dit is William die namens William praat. Dat is namelijk altijd zo.
Het is dus wat ik vind dat er beter had kunnen staan.

Als Thijs het niet eens is met de stelling van Guido om een andere reden en het de moeite waard vindt om maar op die fauwekul van Guido te blijven reageren dan zal hij dat zelf wel doen.
Ik zou me bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat hij niet zo gelukkig is met het begrip voor de gek houden.
Als Thijs dat doet dan is dat playforstacks die namens Thijs praat. Dat is namelijk ook altijd zo.

:D Duidelijk genoeg zo. :D
We komen er uiteindelijk samen wel uit. :wink:

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 22:16 

Waarom staan op de KNDB-site nog niet de namen vermeld van:
1) de nieuwe voorzitter
2) de interim secretaris
3) de (interim ?) penningmeester
4) het bondsraadlid voor Groningen
5) het nieuwe bondsraadlid voor Overijssel

wanneer is het verslag van de laatste bondsraad vergadering klaar?

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 22:27 

william wrote:
Waarom staan op de KNDB-site nog niet de namen vermeld van:
1) de nieuwe voorzitter
2) de interim secretaris
3) de (interim ?) penningmeester
4) het bondsraadlid voor Groningen
5) het nieuwe bondsraadlid voor Overijssel

wanneer is het verslag van de laatste bondsraad vergadering klaar?

De nieuwe voorzitter staat gelukkig prominent op de website vermeld. De secretaris en penningmeester blijven demissionair tot het nieuwe bestuur weer voltallig is. De demissionaire voorzitter is nu definitief vertrokken.
De nieuwe bondsraadsleden moeten nog door het Bondsbureau worden ingevoerd, maar nu Paul Visser even met vakantie is zal daar de prioriteit niet liggen vermoed ik zo maar.
Het verslag is vandaag door Ton van Namen als ingevallen notulist in concept opgeleverd, zal vervolgens naar de Bondsraadsleden gaan en daarna zo snel mogelijk op de website.

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 22:36 

De details komen later wel. Misschien tijd voor een nieuw topic: de ondersteuning aan de basis. Dankzij Frans weet ik nu: het bestaat echt en de nieuwe wind waait al in positieve zin.

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 23:18 

GuidoB wrote:

Ha Guido, het kan zijn dat ik in de war ben omdat Thijs me hierover eerder al een prive bericht gestuurd had (al een behoorlijke tijd terug, en ongevraagd), maar ik dacht dat hij ook ergens anders hier op het forum eerder al publiekelijk aangegeven had zijn mening over Johan veranderd te hebben.

Je kan tegen topsport zijn, zonder dat daar een persoonlijke afkeur aan ten grondslag ligt.

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 23:21 

Fred van Amersfoort wrote:
De details komen later wel. Misschien tijd voor een nieuw topic: de ondersteuning aan de basis. Dankzij Frans weet ik nu: het bestaat echt en de nieuwe wind waait al in positieve zin.

Dat is goed nieuws, en Frans lijkt me als informatiebron betrouwbaar genoeg. :wink:
Maar is de oude wind al gaan liggen. :roll:
En is er al meer bekend over de financiele situatie van de KNDB? :|

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 23:25 

Dat weet ik niet precies William. Ik ga af op mijn vrouwelijke intuitie :D

PostPosted: Thu Aug 31, 2017 05:45 

william wrote:

Dat is goed nieuws, en Frans lijkt me als informatiebron betrouwbaar genoeg. :wink:

Of de oude wind is gaan liggen, wat je daar dan ook onder moet verstaan, moet nog blijken. Dat betekent iets voor het nieuwe bestuur, maar zeker ook in de relatie bestuur - Bondsraad. Maar er zal zeker een nieuwe wind gaan waaien als het gaat om vernieuwen van werkwijze, aanpak en instrumenten bij het school- en jeugddammen. Daar zijn onze beroepskrachten (hulde aan Paul Visser en Rick Keurentjes!) goed mee bezig. Zij zijn een aantal deskundige en gemotiveerde dammers om zich heen aan het verzamelen. Hopelijk komt er ook een actie tot ledenwerving en verder hoop ik dat Ebbo het door hem gepropageerde "out of the box" denken voor elkaar weet te krijgen. Daar is meer voor nodig dan de eerste prioriteit van de nieuwe voorzitter, eerst rust en dan verdere stappen. Maar eerst rust en dan verder gaan lijkt me niet verkeerd. Ik weet niet of vernieuwing als noodzakelijk wordt gezien bij de leden, verenigingen en provinciale bonden. Dat moet nog blijken tijdens Ebbo's rondje langs de provinciale besturen. We zullen het meemaken.
En terugkomend naar de draad: Natuurlijk is het goed als een technische staf in de sport regelmatig wisselt. Alleen is de damsport zo klein dat het nooit het tempo van wisseling als bij de grote sportbonden met commerciële belangen zal halen. En vergeet niet dat niet zozeer de aansprekende damsportresultaten direct zijn af te leiden aan het functioneren van onze technische directeur, maar zeker wel de opgebouwde relatie met het NOC*NSF, de relatief grote waardering voor de damsport en de acceptatie van een kleine sportbond (ook via subsidiëring) als het dammen in de grote sportwereld (denk aan Team NL). Daar kunnen we veel profijt van hebben, maar dan moeten we onze breedtesport niet verwaarlozen. Dit vraagt de komende periode om een herziening van de relatie tussen breedte- en topsport. Ik ben benieuwd hoe we denken dit aan te pakken. Alleen prijzen uitreiken door onze toppers is het natuurlijk niet.

PostPosted: Thu Aug 31, 2017 09:43 

Frans de Jonge wrote:
william wrote:

Of de oude wind is gaan liggen, wat je daar dan ook onder moet verstaan, moet nog blijken. Dat betekent iets voor het nieuwe bestuur, maar zeker ook in de relatie bestuur - Bondsraad. Maar er zal zeker een nieuwe wind gaan waaien als het gaat om vernieuwen van werkwijze, aanpak en instrumenten bij het school- en jeugddammen. Daar zijn onze beroepskrachten (hulde aan Paul Visser en Rick Keurentjes!) goed mee bezig. Zij zijn een aantal deskundige en gemotiveerde dammers om zich heen aan het verzamelen. Hopelijk komt er ook een actie tot ledenwerving en verder hoop ik dat Ebbo het door hem gepropageerde "out of the box" denken voor elkaar weet te krijgen. Daar is meer voor nodig dan de eerste prioriteit van de nieuwe voorzitter, eerst rust en dan verdere stappen. Maar eerst rust en dan verder gaan lijkt me niet verkeerd. Ik weet niet of vernieuwing als noodzakelijk wordt gezien bij de leden, verenigingen en provinciale bonden. Dat moet nog blijken tijdens Ebbo's rondje langs de provinciale besturen. We zullen het meemaken.
En terugkomend naar de draad: Natuurlijk is het goed als een technische staf in de sport regelmatig wisselt. Alleen is de damsport zo klein dat het nooit het tempo van wisseling als bij de grote sportbonden met commerciële belangen zal halen. En vergeet niet dat niet zozeer de aansprekende damsportresultaten direct zijn af te leiden aan het functioneren van onze technische directeur, maar zeker wel de opgebouwde relatie met het NOC*NSF, de relatief grote waardering voor de damsport en de acceptatie van een kleine sportbond (ook via subsidiëring) als het dammen in de grote sportwereld (denk aan Team NL). Daar kunnen we veel profijt van hebben, maar dan moeten we onze breedtesport niet verwaarlozen. Dit vraagt de komende periode om een herziening van de relatie tussen breedte- en topsport. Ik ben benieuwd hoe we denken dit aan te pakken. Alleen prijzen uitreiken door onze toppers is het natuurlijk niet.

Ik begrijp het toch hopelijk verkeerd als ik hieruit concludeer dat de td ook een voorwaarde is van NOC/NSF.
Ik vind nogal een verschil zitten tussen een wat langzamer tempo van wisseling en sinds mensenheugenis.
Hoelang is JK nu al TD. is hij nog steeds een frisse wind?
Als je maar 8 mensen mensen hebt voor 8 functies zou je op zijn minst kunnen rouleren, dat werkt ook verfrissend.
Laat JK eens een tijdje bondscoach of jeugdcoach zijn en RC of RK een tijdje td.
Of zet ze alle 3 in een technische commissie van bijvoorbeeld 8 leden van verschillend pluimage.

Ik heb er alle begrip voor dat jullie de door Marcel voorgestelde route van doorgaan tot het geld op is zijn ingeslagen.
Ik realiseer me echt wel dat mijn route van een geleidelijke overgang door nu al beginnen te snijden in de uitgaven onder de leden een minderheidsstandpunt is.
En in een democratische organisatie gebeurt niet wat door een enkeling het hardst geroepen wordt waar wat de meerderheid wil.Maar ik kan en mag toch blijven proberen anderen te overtuigen en kan op mijn beurt natuurlijk ook zelf overtuigd worden bijvoorbeeld door nieuwe feiten.

Daarom mijn belangrijkste vraag: hoe staat de KNDB er financieel, organisatorisch en juridisch voor?
Is Ebbo nu wel echt de onafhankelijke baas of is dat toch NOC/NSF, Veenendaal, TD en professionele krachten of misschien nog een andere partij die bij mij in elk geval nog niet in beeld is, geldschieters, juridisch bindende contracten, Lotto(opbrengsten), rechtsgangen, schuldeisers, ........ .
Daarom wil ik graag dat de KNDB helemaal wordt doorgelicht en dat de uitkomsten ook al komen er nog zoveel lijken uit de kast direct openbaar worden gemaakt.
Gaat dat ook gebeuren?

PostPosted: Thu Aug 31, 2017 13:36 

Nog een laatste vraag:

Ik heb deze vraag al een paar keer tussen andere vragen in op dit forum gesteld maar daar nog steeds geen antwoord op gekregen.

Daarom stel ik hem hier nog maar een keer apart.

Hoelang is JK nu al TD?

Ik meen me te herinneren dat JK al enige tijd TD was toen ik in 2004 bij de KNDB kwam.
Dat is dus al langer dan bijvoorbeeld Erdogan.
Maar hoeveel langer.
Kan echt niemand dat hier zeggen?

Post new topic  Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1215 Next

All times are UTC+02:00