Klaas, dit keer maar even kort.
Klaas van der Laan wrote:
En ook het jaar daarvoor was er van alles over zijn deelname te doen.
Ben benieuwd naar jouw gegevens Klaas. Volgens mijn gegevens heeft Wiebe niet aan het WK junioren 1998 meegedaan en ook niet aan het WK aspiranten 1998. Maar mijn bronnen kunnen niet de juiste zijn. Zou graag scoretabellen zien.
Klaas van der Laan wrote:
Terzijde: Dat Johan Taeke niet meer onder Nederlandse vlag wou spelen en een Friese vlag neerzette is een leuke anekdote)
Op zich ben ik helemaal niet gefrusteerd. Ik zeg gewoon mijn mening en hoe ik reacties van anderen interpreteer. En dat kan natuurlijk volstrekt onjuist zijn. Maar hier raak je wel een gevoelige snaar.
Dit is niet een anekdote maar het plaatsen van de Friese vlag had dacht ik zo een achtergrond. Ik denk dat je dat maar eens bij Johan Teake na moet vragen.
Het is niet zomaar dat J.T. na afloop van dit toernooi een aantal jaren het dammen links heeft laten liggen. En dan mag je vraagtekens stellen bij begeleiders (edit: voordat je hiermee in verwarring raakt, ik bedoel niet Herman Spanjer), die het liefst staan te pronken met successen, die niet op hun conto geschreven kunnen worden. Echte begeleiding gaat wel even verder.
P.S. Over die acht punten. Je hebt daarin volkomen gelijk. Kon hij het helpen dat hij gunstig lootte en die tegenstanders vervolgens niet zo goed meer presteerden? Zes punten tegen die andere vijf spelers en niet verloren. Alleen Simonov scoorde daarin echt beter.