World Draughts Forum

It is currently Sun Dec 09, 2018 23:05

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 Next
Author Message
PostPosted: Sat May 29, 2010 10:39 

Hallo Eric, dit zal Ron wel prettig vinden. Nog bedankt voor de snelle verslaglegging
en de partijfragmenten.

PostPosted: Sat May 29, 2010 12:53 

Een nog leuker filmpje is:

http://www.pattayapeople.com/default.as ... rchive=364

PostPosted: Sun May 30, 2010 00:14 

Kort stukje over Thailand Open op http://krekwekdogt.blogspot.com/.

PostPosted: Sun May 30, 2010 12:23 

composite wrote:

Dit is het probleem van composite waar Heusdens mee aan het zwoegen is. Het is inderdaad een erg fraai probleem!

Image

PostPosted: Sun May 30, 2010 12:44 

Wieger Wesselink wrote:
composite wrote:

Dit is het probleem van composite waar Heusdens mee aan het zwoegen is. Het is inderdaad een erg fraai probleem!

Image

Ere wie ere toekomt: Harrie Clasquin was de eerste en enige die de oplossing vond. Hij had er een half uur voor nodig.

PostPosted: Sun May 30, 2010 18:09 

Naast leuke rondeverslagen van Thailand Open op http://www.updb-dammen.nl/
staat er nu ook een mooi reisverslag van het vervolg op Thailand Open: de Rondreis Laos. Verslaggever Jan Jacobs presenteert vandaag een mooi verslag inclusief foto's over het dammen in Laos. Voorlopig is de groep nog volop aan het genieten van deze rondreis. Morgen vertrekken we richting Vientiane, de hoofdstad van Laos. Als het goed is zullen we daar ook de plaatselijke damclub bezoeken. Jan Jacobs heeft inmiddels genoeg cola- en andere frisdrankdoppen verzameld om zelf een damtoernooi te organiseren.

PostPosted: Sat Jun 12, 2010 04:35 

Thailand Open 2010 was weer een groot succes. Vorig weekend landde er een groep van 25 man op Schiphol en daarmee kwam er een einde aan een prachtige Thailand/Laos damvakantie. In Thailand verliep alles op rolletjes qua organisatie, maar de rondreis daaropvolgend was echt super. Het zal een hele moeilijke opgave worden om deze reis met de rondreis van volgend jaar (Vietnam) te evenaren, laat staan overtreffen.
Gelukkig kon alles gewoon doorgaan. Wat dat betreft was het de spannendste editie van Thailand Open nog voordat er een wedstrijd gespeeld was. De onstabiele politieke situatie in Thailand en daarnaast nog de IJslandse aswolk zorgden ervoor dat het doorgaan van Thailand Open aan een zijden draadje heeft gehangen. Vooral het negatieve reisadvies richting Thailand heeft veel annuleringen van buitenlandse delegaties opgeleverd. Gelukkig trokken de nuchtere Nederlanders zich weinig aan van het negatief reisadvies waardoor het toernooi toch gewoon kon doorgaan. We hebben er in Jomtien, op twee dagen avondklok na, totaal geen last van gehad. Zoals verwacht ging de strijd om de eerste plek tussen de spelers met de hoogste rating Ron Heusdens en Gabriel Heerema. Heel verrassend trok Heerema aan het langste eind. Na negen rondes haalde hij met een ongelooflijke plus zeven score verdiend zijn eerste grote toernooizege binnen. Ron Heusdens had in de laatste ronde nog een kans voor open doel om de toernooizege binnen te halen, maar faalde in de afwerking tegen Wim Koopman, die het toernooi van zijn leven speelde. Na het toernooi reisde een groep van een kleine 30 dammers inclusief aanhang naar het Noorden van Thailand om aan de avontuurlijke Laosrondreis te beginnen. Het werd een zeer interessante en onvergetelijke reis. Een hele leuke verrassing was de constatering dat het dammen heel populair is in Laos. In het hele land zijn er duizenden honderd ruiten damtafels te vinden. Negen van de tien stenen tafels die je tegen komt hebben een dambord erop. De stenentafels kom je bij bijna elke restaurant tegen, maar ook bij de gewone man thuis. Onze plaatselijke gids had ook een ontmoeting geregeld met in een plaatselijke damclub in Vientiane, de hoofdstad van Laos. Deze club was gewoon een ontmoetingsplaats van taxichauffeurs (standplaats). Het niveau van deze dammers was verrassend hoog en diversen van onze groep kregen ook een nederlaag te verwerken. We hebben deze spelers uitgenodigd om volgend jaar mee te doen in Thailand Open. Vientiane ligt dicht tegen de Thaise grens en de verbinding per trein naar Bangkok is erg goed. Laos is een erg arm land en de mensen hebben daar heel weinig te besteden. Het gemiddelde maandinkomen is ver onder de 100 euro per maand. Daarom hebben we hun in ieder geval aangeboden om de verblijfskosten tijdens Thailand Open voor onze rekening te nemen. We hopen dat ze van dit aanbod gebruik zullen maken. Thailand Open 2010 was een groot succes, mede door onze trouwe sponsoren TulipHouse, Mascotte, Jomtien Garden Hotel, Restaurant Ons Moeder, stamgast Tuliphouse Gerard, en Eric van Dusseldorp. Daarnaast heel veel dank aan de hoofdarbiter en wedstrijdleider Evert Davelaar en aan deelnemer/verslaggever Jan Jacobs, die net als Eric van Dusseldorp dagelijks prachtige verslagen publiceerde over het toernooi. Eric deed dat inclusief partijanalyses op dit FMJD-forum en Jan publiceerde zijn verslagen op de site van de UPDB: http://www.updb-dammen.nl/
De vooruitzichten voor volgend jaar zijn erg gunstig. Naast een grote Nederlandse delegatie verwachten we ook buitenlandse vrienden uit China, Rusland, India, Suriname, Filippijnen en natuurlijk Laos. Natuurlijk moeten de externe factoren, zoals de politieke situatie in Thailand niet al te veel tegenwerken, anders wordt het weer leven tussen hoop en vrees. Thailand Open 2011 is van 3 t/m 12 juni 2011, de week na het WK-dammen.
Hieronder natuurlijk nog wat beeldmateriaal van deze mooie damvakantie. Het was heel lastig om een keus uit 6000 foto's te maken :)

Image
De feestelijke opening van Thailand Open 2010

Image
Natuurlijk werd er door iedereen weer volop gedanst. De vreemdste combinaties werden er gevormd...

Image
Ron Heusdens en Agita Marterere werden nog even in het zonnetje gezet en er werd hun namens de organisatie van Thailand Open nog een cadeau overhandigd ivm hun voorgenomen huwelijk deze maand (juni)

Image
Als blijk van waardering voor personen die zeer waardevol geweest zijn voor Thailand Open zijn er de Friendship Trophees. Dit jaar gingen ze naar Piet Jonkers (zie foto) en Nerin Bisseswar (assistent arbiter)

Image
Heusdens, Heerema en Tjon A Ong, de Top 3 van Thailand Open 2010

Image
De Groepsfoto

Image
Grote belangstelling bij een potje dammen tussen de plaatselijke kampioen en Jan Jacobs in Luang Prabang

Image
Prachtige natuur bij de Kuangsi Watervallen

Image
Toernooiwinnaar Gabriel Heerema gaat vanuit een hoge boom een duikje wagen

Image
Ja hoor, daar zoeft Tarzan Heerema boven het water...

Image
Nog meer waaghalzen. Jan Jacobs wil van een hoge rots af springen. Piet Karregat is al onderweg...

Image
De dagelijkse processie van de monniken in Luang Prabang, rond 5.30 uur in de ochtend! Met hun bedelnap maken ze een ronde om hun voedsel voor de dag op te halen.

Image
Cock van Wijk (links) staat klaar om de monniken van voedsel te voorzien.

Image
Zelfs in de meest geisoleerde gebieden van Laos zijn de damtafels prominent aanwezig

Image
Kerkdienst "for good luck" bij de gids thuis in Vientiane, Laos. Daarnaast had hij de hele groep een gratis diner bij hem thuis aangeboden 8)

PostPosted: Tue Aug 10, 2010 20:33 

Real name: Tj. Goedemoed
Image

De witspeler, Harry Vosmeijer, liep na 43-39(??) de prijs voor de slechtste zet van het toernooi jammerlijk mis.
De prijs is namelijk afgeschaft... lees ik in Hoofdlijn 147 (artikel Hein Wilsens).
Kennelijk is een dergelijke prachtprijs in Thailand niet beleefd ofzo, zelf vind ik het heel goed bedacht (uiteraard door Eric van D, daar kun je gif op innemen...). Mensen moeten immers toch om zichzelf leren lachen. Mensen die dat niet kunnen, zijn vaak heel nare, intolerante mensen. Bijv. Jihadi, zionisten en arbortusartsmoordenaars zijn volgens mij heel humorloos. Die begrijpen dus niks van de Kosmos.
Mocht ik nog eens zo'n fraaie prijs winnen dan zal ik er trots mee pronken!

PostPosted: Tue Aug 10, 2010 20:36 

Image
Kerkdienst "for good luck" bij de gids thuis in Vientiane, Laos. Daarnaast had hij de hele groep een gratis diner bij hem thuis aangeboden

Dat zie ik nou graag, dammers die aan hun religieuze plichten voldoen. Ik neem aan dat de maaltijd vegetarisch was.

PostPosted: Tue Aug 10, 2010 20:50 

Image

Kamara - Mangal

Hein Wilsens heeft kennelijk mijn cursus remise maken niet gevolgd, want hij denkt dat wit met 35-30 18-22x21 29-23x23 kan winnen. Jannes zou zeggen: elk 5 schijven, dus remise.

21-27 30-24 8-13 24-19 13x24 23-18 en nu kan 26-31! 37x26 27-32 en zwart ontsnapt nipt...

Volgens mij is zelfs de 7 om 7 remise, 32-27 wint ook net niet. Luteijn zal wel gelijk hebben dat alle 7 om 7 standen remise zijn.. :?

Last edited by Kosmos on Tue Aug 10, 2010 23:49, edited 4 times in total.

PostPosted: Tue Aug 10, 2010 20:55 

Image

Voor 6-11?? verdient Harry Clasquin ook een prijs! (Prijs voor de zwakste constructie van het toernooi...)
Wat wilde Harry? Vond hij zijn constructie erg mooi na 6-11? Of dacht hij, ach een paar gaten maakt niks uit tegen de Kneus?
Arjen (Zop), is dit nou een gutshot na 41-37! ?

PostPosted: Tue Aug 10, 2010 23:41 

Kosmos wrote:
Image

De witspeler, Harry Vosmeijer, liep na 43-39(??) de prijs voor de slechtste zet van het toernooi jammerlijk mis.
De prijs is namelijk afgeschaft... lees ik in Hoofdlijn 147 (artikel Hein Wilsens).
Kennelijk is een dergelijke prachtprijs in Thailand niet beleefd ofzo, zelf vind ik het heel goed bedacht (uiteraard door Eric van D, daar kun je gif op innemen...). Mensen moeten immers toch om zichzelf leren lachen. Mensen die dat niet kunnen, zijn vaak heel nare, intolerante mensen. Bijv. Jihadi, zionisten en arbortusartsmoordenaars zijn volgens mij heel humorloos. Die begrijpen dus niks van de Kosmos.

Gelukkig is bij mij Hoofdlijn nr. 147 ook in de bus gevallen. Ik was blij verrast dat er zo een prachtig leesbaar stuk van Hein Wilsens over Thailand Open 2010 in stond. Ook het historisch overzicht van het Amsterdams Paastoernooi was erg interessant en maakte samen met de vaste rubriek “De Opening” en het “Kampioenschap van Rusland” dit nummer van Hoofdlijn buitengewoon de moeite waard. Niet te geloven dat er nog zoveel clubdammers zijn die geen abonnement op dit prachtig damblad hebben.

De prijs “Worst move of the tournament” (inderdaad ontsproten uit het brein van Eric van D) is vanaf Thailand Open 2008 afgeschaft. Dat is het jaar dat ik de organisatie van Eric overgenomen had. Niet om te beknibbelen op de prijzenpot, want we hadden in dat jaar 40 deelnemers en maar liefst 70 prijzen :!: We moesten heel erg ons best doen om redenen te verzinnen om iemand een prijs toe te kennen. De achtergrond van het afschaffen van de bewuste prijs (slechtste zet) is reeds op dit forum uit de doeken gedaan. Zie daarvoor een andere draad viewtopic.php?f=65&t=2868
Het stuk gaat over de vermoorde Filippijnse dammer Nestor Bedolido. Hieronder een passage:
” Hij (Bedolido) vond het bijvoorbeeld ook niet leuk toen er in het 2e Thailand Open een Indiase speler een beker kreeg wegens “the Worst move of the tournament”. Wij vonden het nog wel leuk en grappig, en de Indiase speler die de beker had gewonnen voor het afleveren van de slechtste zet (grootste blunder) van het toernooi ook, maar Bedolido was er niet gecharmeerd van en vond het een belediging voor de zwakkere dammer en de kleine/zwakke damlanden. Mede door deze kritiek maakt die beker nu geen deel meer uit van de rijk gevarieerde prijzenpot in Thailand Open

Overigens, Kosmos, zou ik ook trots zijn als ik die prijs een keertje zou winnen. Ik zou het als een mooie pleister op de wonde beschouwen. Weliswaar zou deze beker een zeer bescheiden plek in mijn prijzenkast krijgen, want ik zou er toch ook niet al te vaak aan herinnerd willen worden :oops:

PostPosted: Tue Aug 10, 2010 23:45 

Andrew Tjon A Ong wrote:
Kosmos wrote:
Image

Gelukkig is bij mij Hoofdlijn nr. 147 ook in de bus gevallen. Ik was blij verrast dat er zo een prachtig leesbaar stuk van Hein Wilsens over Thailand Open 2010 in stond. Ook het historisch overzicht van het Amsterdams Paastoernooi was erg interessant en maakte samen met de vaste rubriek “De Opening” en het “Kampioenschap van Rusland” dit nummer van Hoofdlijn buitengewoon de moeite waard. Niet te geloven dat er nog zoveel clubdammers zijn die geen abonnement op dit prachtig damblad hebben.

De prijs “Worst move of the tournament” (inderdaad ontsproten uit het brein van Eric van D) is vanaf Thailand Open 2008 afgeschaft. Dat is het jaar dat ik de organisatie van Eric overgenomen had. Niet om te beknibbelen op de prijzenpot, want we hadden in dat jaar 40 deelnemers en maar liefst 70 prijzen :!: We moesten heel erg ons best doen om redenen te verzinnen om iemand een prijs toe te kennen. De achtergrond van het afschaffen van de bewuste prijs (slechtste zet) is reeds op dit forum uit de doeken gedaan. Zie daarvoor een andere draad viewtopic.php?f=65&t=2868
Het stuk gaat over de vermoorde Filippijnse dammer Nestor Bedolido. Hieronder een passage:
” Hij (Bedolido) vond het bijvoorbeeld ook niet leuk toen er in het 2e Thailand Open een Indiase speler een beker kreeg wegens “the Worst move of the tournament”. Wij vonden het nog wel leuk en grappig, en de Indiase speler die de beker had gewonnen voor het afleveren van de slechtste zet (grootste blunder) van het toernooi ook, maar Bedolido was er niet gecharmeerd van en vond het een belediging voor de zwakkere dammer en de kleine/zwakke damlanden. Mede door deze kritiek maakt die beker nu geen deel meer uit van de rijk gevarieerde prijzenpot in Thailand Open

Overigens, Kosmos, zou ik ook trots zijn als ik die prijs een keertje zou winnen. Ik zou het als een mooie pleister op de wonde beschouwen. Weliswaar zou deze beker een zeer bescheiden plek in mijn prijzenkast krijgen, want ik zou er toch ook niet al te vaak aan herinnerd willen worden :oops:

Ik herinnerde me het al vaag ja dat dat de reden was. Misschien is het ook minder leuk om de beker aan een zwakkere zuster te geven. Leuker is dat iemand die het best goed kan, de beker krijgt, het is niet de bedoeling het zelfvertrouwen van meisjes te knakken!
In ieder geval was het inderdaad leuk om nog eens over dit exotische toernooi te lezen. Ik zou graag nog eens meedoen!

PostPosted: Tue Aug 10, 2010 23:56 

Kosmos wrote:
Image
Kerkdienst "for good luck" bij de gids thuis in Vientiane, Laos. Daarnaast had hij de hele groep een gratis diner bij hem thuis aangeboden

Dat zie ik nou graag, dammers die aan hun religieuze plichten voldoen. Ik neem aan dat de maaltijd vegetarisch was.

De maaltijd was supergoed en overheerlijk. Dat houdt bij mij in dat het dan dus niet slechts vegetarisch geweest is, want anders zou ik het een stuk minder gevonden hebben. Er was bami, nasi, aardappels, salades, diverse groenteschotels, kip, biefstuk etc.etc. Ik weet niet of er speciaal voor de toeristen afgeweken is van wat normaal bij de boeddhisten gebruikelijk is. Ik weet wel dat bij het hindoeisme de maaltijd na de kerkdienst altijd strikt vegetarisch is.

PostPosted: Wed Aug 11, 2010 00:18 

Andrew Tjon A Ong wrote:
Kosmos wrote:
Image

De maaltijd was supergoed en overheerlijk. Dat houdt bij mij in dat het dan dus niet slechts vegetarisch geweest is, want anders zou ik het een stuk minder gevonden hebben. Er was bami, nasi, aardappels, salades, diverse groenteschotels, kip, biefstuk etc.etc. Ik weet niet of er speciaal voor de toeristen afgeweken is van wat normaal bij de boeddhisten gebruikelijk is. Ik weet wel dat bij het hindoeisme de maaltijd na de kerkdienst altijd strikt vegetarisch is.

Ja, de hindoes zijn super! Ik word zo vrolijk van hun cultuur.
Boeddhisme is eigenlijk hindoeïsme zonder nadruk op de goden (er zijn wel deva's!) en die leren net als de aanhangers van Krishna mededogen te hebben met alle levende wezens. Eigenlijk herhaalde de Boeddha de inhoud van de Bhagavad Gita door te luisteren naar de innerlijke leraar = Krishna / Christus / Boeddha). Zijn dus vegetarisch van oorsprong, maar in Kali Yuga gaat de religie achteruit, zoals bekend. In Leeuwarden wordt bij Indiase restaurants ook kip geserveerd, terwijl Arjuna daar als gouden beeld staat toe te kijken...

Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 Next

All times are UTC+01:00