Eric van Dusseldorp wrote:
Ik word eerlijk gezegd wel een beetje moe van dit soort discussies, statistiekjes, etc.
We weten het nu zo langzamerhand wel.
Helemaal correct Eric, hoeveel draadjes hebben we al op dit forum gehad met dezelfde stelling en het gaat maar door. Spoken bestaan niet heren dus ook geen remisespook. We hebben een prachtig toernooi met veel beslissingen en zeker volop strijd. Remise is een van de drie uitslagen die behaald kunnen worden in het dammen en als de winstpoging niet doorslaat en de verdediger zich weet te redden dan is dat net zo prachtig als een winst. niets mis mee al zullen de beroepsveranderaars daar nooit van te overtuigen zijn. Proberen we gewoon niet meer, en in heb het al twee jaar geleden hier geschreven. Henk de witten maken hun eigen toernooitjes met weet ik wat voor puntentellingen en als er interesse voor is zal dat wel een variant worden zoals er al zo veel zijn op de wereld, niet goed voor het dammen maar toe maar daar kan toch verder niemand iets aan doen. Ik vind het huidige spel prachtig en zelfs voor veel grootmeesters nog moeilijk genoeg zo blijkt dezer dagen maar weer.
Na veel snellezen nog even dit, mijn opmerking van vanmorgen in de Wk draad hoort daar volgens mij wel degelijk thuis.
En ach wat zielig voor die alsmaar remise spelende Valneris, moeten we echt de puntentelling voor aanpassen hoor, een klein voordeeltje moet toch zeker genoeg zijn om wereldkampioen te worden, ze kunnen toch niet van je verwachten dat je voor de titel echt moet winnen zeker....
Als hij nog eens de winst verzuimd moeten we hem gewoon misschien terug laten zetten vind je ook niet Henk,
Adios