Automaten

Best games, combinations etc.
Post Reply
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Re: Automaten

Post by ildjarn » Tue Dec 17, 2013 10:11

Met witte slagkeuze was toch een semi-automaat, niet een automaat? Of herinner ik me de definities nu niet goed?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

composite

Post by composite » Fri Jan 03, 2014 19:10

ildjarn wrote:Met witte slagkeuze was toch een semi-automaat, niet een automaat? Of herinner ik me de definities nu niet goed?
Tsja, dat was onze visie indertijd. De vraag is of wij onze visie op kunnen leggen aan de problemistenwereld. Geen idee hoe dit werkt. Moet zoiets koninklijk worden goedgekeurd door een of andere commissie of is het oordeel van een aantal wijze mannen (en dat zijn wij ongetwijfeld) voldoende?
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Fri Jan 03, 2014 19:54

composite wrote:
ildjarn wrote:Met witte slagkeuze was toch een semi-automaat, niet een automaat? Of herinner ik me de definities nu niet goed?
Tsja, dat was onze visie indertijd. De vraag is of wij onze visie op kunnen leggen aan de problemistenwereld. Geen idee hoe dit werkt. Moet zoiets koninklijk worden goedgekeurd door een of andere commissie of is het oordeel van een aantal wijze mannen (en dat zijn wij ongetwijfeld) voldoende?
Joost heeft een beetje gelijk. Het is inderdaad een semi-automaat. Al is dat natuurlijk wel wat anders dan "Dit is helemaal geen automaat".
I.e.g. mag ie wat mij betreft bij de collectie.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

composite

Post by composite » Fri Jan 03, 2014 20:32

Eric van Dusseldorp wrote:
composite wrote:
Joost heeft een beetje gelijk. Het is inderdaad een semi-automaat. Al is dat natuurlijk wel wat anders dan "Dit is helemaal geen automaat".
I.e.g. mag ie wat mij betreft bij de collectie.
Dat denk ik ook, maar de vraag was: hoe worden dit soort definities vastgelegd en goedgekeurd?
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

ildjarn

Post by ildjarn » Sun Oct 07, 2018 12:04

Image
Lasst sie verrecken!

ildjarn

Post by ildjarn » Sun Oct 07, 2018 19:10

En een semi-automaat:
Image
Lasst sie verrecken!

Post Reply